سرقت نفت سوریه توسط آمریکا!

کدخبر: ۶۰۱۷۹۱
اقتصادنیوز: خبرگزاری رسمی سوریه نوشت که ارتش آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۵ تانکر از نفت سوریه را به خاک عراق منتقل کرده است.
سرقت نفت سوریه توسط آمریکا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا ۷۰ تانکر نفت سوریه را از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه و ۲۵ تانکر نفت را نیز از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید در حومه یعربیه واقع در استان حسکه به خاک عراق برای انتقال به پایگاه‌های خود قاچاق کرده است.

اشغالگران آمریکایی میادین و چاه‌های نفت در جنوب الحسکه و میدان نفتی الحسکه در رمیلان در شمال شرق استان حسکه و نیز چاه نفتی العمر به عنوان بزرگترین میدان نفتی سوریه را در اشغال خود دارند و مدت‌هاست که به سرقت نفت سوریه مشغول هستند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش آمریکا به طور مداوم در حال تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خود در منطقه الجزیره سوریه هستند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی