نخست وزیر عراق به مسکو می‌رود

کدخبر: ۶۰۱۸۴۲
​اقتصادنیوز: نخست‌وزیر عراق در دیدار با دستیار رئیس جمهور روسیه تقویت و توسعه روابط دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد، همچنین برنامه سفر آتی نخست‌وزیر عراق به مسکو نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نخست وزیر عراق به مسکو می‌رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق با ایگور لویتین دستیار رئیس جمهور روسیه در رأس هیئت اعزامی این کشور به بغداد دیدار و رایزنی کرد.

 براساس اعلام واع، السودانی در این دیدار روابط میان دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌های دو سویه در زمینه‌های گوناگون را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نخست‌وزیر عراق در دیدار با لویتین ضمن اشاره به روابط تاریخی و استوار میان عراق و روسیه و علاقه عراق به تقویت این روابط، بر آغاز پروژه «جاده توسعه» همزمان با پروژه «بندر فاو» تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق این پروژه را یک پروژه اقتصادی پایدار در راستای سیاست‌های دولت عراق جهت حرکت به سوی اقتصاد چندوجهی و عدم تکیه به نفت دانست.

همچنین السودانی این طرح را برای کشورهای منطقه نیز حائز اهمیت عنوان کرد؛ چرا که مسیرهای اقتصادی دیگر را تکامل می‌بخشد.

دستیار رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار ضمن انتقال پیام تبریک و تهنیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به نخست‌وزیر عراق به مناسبت روز ملی این کشور، علاقه روسیه نسبت به توسعه همکاری با عراق در زمینه‌های گوناگون را مورد تاکید قرار داد.

همچنین در این دیدار برنامه سفر آتی نخست‌وزیر عراق به مسکو نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید