آنکارا غافلگیر شد/حمله به پایگاه نظامیان ترکیه در سوریه!

کدخبر: ۶۰۲۳۱۲
اقتصادنیوز: برخی از رسانه‌های ترکیه از حمله به پایگاه نظامیان این کشور در شمال سوریه و زخمی شدن هشت نفر در این حادثه خبر دادند.
آنکارا غافلگیر شد/حمله به پایگاه نظامیان ترکیه در سوریه!

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از شبکه الجزیره قطر، براساس گزارش رسانه‌های ترکیه، از این تعداد، پنج تن نیروهای ویژه و سه تن سرباز هستند که در حمله به پایگاه نظامی آنکارا در شمال سوریه زخمی شدند.

پنجم شهریورماه سال جاری نیز پایگاه نظامیان ترکیه در مرکز سوریه هدف یک انفجار مهیب قرار گرفت.

این انفجار در روستای "العیون" در حومه شهرک "مارع" از توابع منطقه اعزاز در حومه شمالی حلب روی داد.

پاییز پارسال بود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی ادعا کرد که اقدامات نظامی ترکیه در شمال سوریه محدود به یک عملیات هوایی نخواهد ماند.

وی همچنین ۲۲ نوامبر سال گذاشته نیز وعده داد که تمام کسانی که وی از آنها به عنوان عوامل تروریستی نام برد در شمال سوریه با تانک‌ها و نیروهای جنگی در اسرع وقت ریشه کن شوند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید