جنگ آمریکا و ترکیه در آسمان/ یک پهپاد ساقط شد

کدخبر: ۶۰۲۳۹۶
برخی منابع خبری گزارش دادند که آمریکا روز پنج شنبه یک پهپاد ارتش ترکیه را بر فراز استان الحسکه در سوریه ساقط کرده است.
جنگ آمریکا و ترکیه در آسمان/ یک پهپاد ساقط شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری یونایتد پرس به نقل از چند مقام آگاه گزارش داد که آمریکا روز پنج شنبه یک پهپاد ارتش ترکیه که بر فراز استان الحسکه در سوریه به دنبال عملیات علیه مناطق تحت کنترل کردهای سوری بود را ساقط کرده است.

زنگ خطر در آمریکا به صدا درآمد/ جنگ در راه است؟

این گزارش افزود: این رویداد زمانی اتفاق افتاد که پهپادهای ترکیه در حال هدفگیری مراکز غیرنظامی و تاسیسات نفتی و اهداف چند جانبه دیگر در الحسکه بودند.

شبکه المیادین بامداد جمعه گزارش داد پهپادهای ترکیه چاه‌های نفت را در روستاهای «تل برهم» و «لیلان» در منطقه القحطانیه در شمال شرق الحسکه را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین علاوه بر این گزارش داده هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه چاره‌های نفت، ایستگاه‌های برق و سایت‌های نظامی متعلق به شبه‌نظامیان SDF(قسد) را در مناطق «رمیلان»، «المالکیه» و «القامشلی» هدف قرار داده‌اند.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز روز چهارشنبه گفته بود که همه تأسیسات و زیرساخت‌های شبه‌نظامیان کرد در سوریه و عراق برای نیروهای کشورش «اهداف مشروع» به شمار می‌روند.

«فرهاد شامی» سخنگوی «اس دی اف»(شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا) در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دولت ترکیه درحال جنایت جنگی است و تاسیسات و زیرساختهای غیرنظامی از جمله چهار ایستگاه توزیع برق، 3 میدان نفتی و کارخانه‌ها را هدف قرار داده است. بیشترین کسانی که از این جنایات صدمه می‌بینند غیرنظامیان هستند.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز روز سه شنبه (۱۱ مهر) در خصوص جدیدترین حادثه تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در آنکارا تصریح کرد که ترکیه هر اقدام لازم را برای مبارزه با ترویسم و حفظ امنیت این کشور انجام خواهد داد.

با این حال دولت‌های عراق و سوریه تمامی حملات ترکیه را بدون هماهنگی و نقض صریح حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید