باید بازپروری شوند!

اظهارات تند هیلاری کلینتون علیه ترامپ و هوادارانش!

کدخبر: ۶۰۲۴۷۲
اقتصادنیوز: هیلاری کلینتون چهره سرشناس حزب دمکرات در مصاحبه با کریستین امانپور به شدت به حامیان دونالد ترامپ حمله کرد.
اظهارات تند هیلاری کلینتون علیه ترامپ و هوادارانش!

به گزارش اقتصادنیوز ، هیلاری کلینتون در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان، حامیان وفادار رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را به اعضای فرقه تشبیه کرد و گفت که ممکن است نیاز به «بازپروری» داشته باشند.

به گفته کلینتون- که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با ترامپ رقابت کرد- جمهوری‌خواهان «دارای عقل سلیم» و «عاقل» توسط اعضای جنبش MAGA -دوبار آمریکا رو عالی کن- (حامیان ترامپ) مرعوب شده‌اند.

اکوایران در ادامه نوشت: به نوشته اکسیوس، کلینتون خاطرنشان کرد که اکثر جمهوری‌خواهان در هفته گذشته برای باز نگه داشتن دولت و اجتناب از تعطیلی به دموکرات‌ها پیوستند و نشان دادند که یک جناح «معقول» در حزب جمهوری خواه وجود دارد.

کلینتون پیش‌بینی کرد که ترامپ که بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شده است، برای سال 2024 نامزد جمهوری‌خواهان خواهد بود. او به کریستین امانپور گفت: «ما باید او را شکست دهیم.»او گفت: بسیاری از «افراطی‌های ماگا» دستورات خود را از دونالد ترامپ می‌گیرند.

190212-hillary-clinton-2016-stro

او با اشاره به مشکلات حقوقی فزاینده ترامپ افزود: ترامپ «هیچ اعتباری ندارد» و به دنبال دفاع از خود در پرونده‌های مدنی و جنایی است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با این ادعا که ترامپ «فقط برای خودش این کارها را انجام می‌دهد» این سوال را مطرح کرد که حامیانش بالاخره در کدام مقطع از او جدا خواهند شد.

او افزود: «شاید نیاز به بازپروری (زدودن اعتقاداتی که در اثر تبلیغ یا شستشوی مغزی در کسی ایجاد شده است) از اعضای این فرقه باشد، اما باید یک اتفاقی بیفتد.»

در حالی که اختلافات داخلی در احزاب همیشه وجود داشته است، کلینتون استدلال کرد که نفوذی که جناح ماگا در حال حاضر دارد منحصر به فرد است.

کلینتون، یکی از سناتورهای سابق ایالات متحده در نیویورک، گفت: «ما در گذشته حزب‌گراهای بسیار قوی در هر دو حزب داشتیم و جنگ‌های بسیار تلخی بر سر همه چیز داشتیم. او گفت: «اما یک بخش کوچک افراط گرا وجود نداشت... که مثل امروز تمام حزب جمهوری خواه را می‌چرخاند.»

«آمریکا را دوباره عالی کنید»، یک صندوق انتخاباتی که توسط متحدان ترامپ ایجاد شده است، در برابر اظهارات کلینتون موضع‌گیری کرد.

کارولین لیویت، سخنگوی این صندوق، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ بارها گفته است که آن‌ها (دموکرات‌ها) او را تعقیب می‌کنند، چون او مانع از تعقیب شما می‌شود - و هیلاری کلینتون فقط صحت آن را تأیید کرد.»

او افزود که رای دهندگان با انتخاب مجدد ترامپ «برنامه اردوی آموزش مجدد» دموکرات‌ها را رد خواهند کرد.

این نظرات با اظهارنظر جنجالی کلینتون در جریان انتخابات 2016 مقایسه شده است، زمانی که او گفت نیمی از حامیان ترامپ «عده‌ای افراد رقت‌انگیزاند».

کلینتون در آن زمان گفت، کسانی که در این دسته قرار می‌گیرند را می‌توان به عنوان «نژادپرست، جنسیت‌زده، همجنسگرا هراس، بیگانه هراس و اسلام هراس» طبقه بندی کرد.

او بعداً از اینکه «به شدت کلی» صحبت کرده بود ابراز پشیمانی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید