واکنش آلمان به عملیات طوفان الاقصی

کدخبر: ۶۰۲۶۴۰
اقتصادنیوز: صدر اعظم آلمان با محکوم کردن حملات حماس علیه اسرائیل، از ادامه حمایت آلمان از اسرائیل خبر داد.
واکنش آلمان به عملیات طوفان الاقصی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با موفقیت‌های نظامی شاخه نظامی حماس در عملیات «طوفان الاقصی» علیه نظامیان اسرائیل، صدر اعظم آلمان از تل آویو حمایت کرد.

اعلام آمادگی آمریکا برای حمایت از اسرائیل!

به گزارش منابع خبری، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان عصر شنبه به وقت تهران در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز خبرهای وحشتناکی از اسرائیل می‌رسد. ما عمیقا از شلیک موشک از غزه و تشدید خشونت‌ها شوکه شده ایم. آلمان حملات حماس را محکوم می کند و در کنار اسرائیل می ایستد.»

واکنش عمان نسبت به تحولات فلسطین

بر اساس این گزارش، شاخه نظامی حماس روز شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای اسرائیل انجام داد. صبح امروز، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف اسرائیل شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد.

 به دنبال این حمله، موجی از تحلیل‌های نظامی مطرح شد. سردبیر یک نشریه اسرائیلی به صراحت اذعان کرد که ارتش این رژیم شکست سنگینی را در نبرد با حماس متحمل شده است.

سردبیر نشریه اسرائیلی «جویش کرانیکل» در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد. هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم.»

سردبیر جوییش کرانیکل نوشت:«این فاجعه فقط شکست اطلاعات اسرائیل نیست. این یک شکست اطلاعاتی عمیق ناشی از سیاست تحت رهبری ایالات متحده است.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به تحولات امروز در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد و از اسرائیل حمایت کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادعایی حملات امروز مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات اسرائیل را «تروریستی» خواند و افزود: ایمان داریم نظم برقرار خواهد شد و تروریست‌ها شکست خواهند خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید