مهم‌ترین خبرهای اقتصادنیوز در 24 ساعت اخیر

احمدی نژاد جنجال به پا کرد/ پیام طوفان الاقصی به عربستان

کدخبر: ۶۰۲۶۸۵
اقتصادنیوز در گزارشی خبرهای مهم 24 ساعت اخیر را بررسی کرده که در ادامه آن را می خوانید.
احمدی نژاد جنجال به پا کرد/ پیام طوفان الاقصی به عربستان

به گزارش اقتصادنیوز، حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل، واکنش ایران به نبرد خونین حماس و اسرائیل، سفر جنجالی محمود احمدی نژاد به گواتمالا از جمله خبرهای مهم 24 ساعت اخیر است که آن را در «بسته خبری اقتصادنیوز» می خوانید. 

پیام یک نبرد خونین به عربستان

صبح روز گذشته، حماس و جهاداسلامی در یک عملیات غافلگیر کننده به عنوان «طوفان الاقصی»، اسرائیل را موشک باران کرد؛ حمله‌ای که اگر چه با پاسخ فوری رژیم صهیوینستی و حمله آن به غزه همراه شد اما صدها کشته و زخمی در اسرائیل به جای گذاشت. 

در این میان،  الجزیره به نقل از سخنگوی حماس گزارش داده است که این حمله، پیامی به کشورهای عربی است که قصد عادی سازی روابط با اسرائیل دارند.

نبرد خونین میان حماس و اسرائیل با واکنش‌های خارجی و داخلی مواجه شد. وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تنش میان فلسطین و اسرائیل و حفاظت از غیرنظامیان و نیز خویشتن‌داری شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفت: «عملیات طوفان الاقصی صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت علیه اشغالگران در اراضی اشغالی ایجاد کرد.»

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در واکنش به عملیات امروز مقاومت فلسطین علیه اسرائیل در فضای مجازی نوشت: «پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی به اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک کش اثبات کرد امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی است.»

وزارت خارجه سوریه طی صدور بیانیه‌ای در واکنش به طوفان الاقصی اعلام کرد که مقاومت تنها راه برای بازپس گیری حقوق طبیعی و قانونی ملت فلسطین است.

پس‌لرزه‌های سفر احمدی نژاد به گواتمالا

همچنین در چند روز گذشته، سفر محمود احمدی نژاد و ماجرای ضبط پاسپورت او در فرودگاه جنجال برانگیز شد. در همین راستا، عباس امیری‌فر، از دولتمردان دولت های نهم و دهم و از مخالفان امروز احمدی نژاد، گفت: «احمدی نژاد مانند دوره های قبل برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد و در واقع به دنبال این مسئله است که به نوعی حضور پیدا کند که البته این بار هم مثل گذشته ردصلاحیت خواهد شد و نظام، ایشان را تایید نمی‌کند.‌»

آرمان ملی هم در گزارشی نوشت: «آنطور که گفته می‌شود. سفر احمدی‌نژاد در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا است، اما بسیاری می‌دانند گواتمالا از امنیت کافی برای سفر برخوردار نیست. از سوی دیگر ایران در گواتمالا سفارتخانه ندارد و گزارش‌هایی نیز مبنی بر نفوذ بالای رژیم صهیونیستی در این کشور منتشر شده است اما مهم‌ترین موضوع به وضعیت سیاسی آشفته و ناامنی گواتمالا بازمی‌گردد چنانکه کمتر از دو ماه پیش برناردو آرِبالو (Bernardo Arévalo) رئیس‌جمهوری منتخب گواتمالا گفت: «ما شاهد کودتایی در حال انجام هستیم که در آن از سیستم قضائی برای نقض خودِ عدالت استفاده می‌شود و اراده مردمی که آزادانه در صندوق‌های رای در ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) ابراز شده است، مورد تمسخر قرار می‌گیرد.» در چنین فضایی احمدی‌نژاد برای حضور در این کشور اصرار داشت.»

هشدار ایران به عراق

همچنین، هشدار جدی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عراق، روایت واعظی از نظر رهبر انقلاب درباره توافق اسفند 99، پاسخ دفتر روحانی به روزنامه دولت رئیسی درباره دیدار با ترامپ از جمله خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید