واکنش پناهیان به اخراج اساتید از دانشگاه‌ها/ فرزندان من به من خبر می‌دهند/ سیاستی برای اخراج اساتید وجود ندارد

کدخبر: ۶۰۲۷۸۱
پناهیان گفت: بدانید که به غیر از عفو رهبری با سعه صدر بسیار زیادی با مسائل دانشگاه‌ها برخورد شد و الا تعداد افرادی که دچار مساله می‌شدند، بسیار بیش از این‌ها می‌شد. خود افراد متوجه شدند که وقتی غیرمنصفانه عمل کردند، با آنها رفتار منصفانه و بزرگوارانه شد و این آمار در بدنه بسیار زیاد است.
واکنش پناهیان به اخراج اساتید از دانشگاه‌ها/ فرزندان من به من خبر می‌دهند/ سیاستی برای اخراج اساتید وجود ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، درباره انتشار برخی اخبار پیرامون اخراج برخی از اساتید از دانشگاه‌ها اظهار داشت: تصور نمی‌کنم اراده یا سیاستی برای اخراج اساتید وجود داشته باشد، اساتید منتقد در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌ها متعدد و زیاد هستند و با دانشجوها به صورت آزادانه صحبت می‌کنند و اظهارنظر دارند و فعالیت خود را در دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.

وی ادمه داد: فرزندان من در دانشگاه‌ها حضور دارند و در این باره با من صحبت می‌کنند و به من خبر می‌دهند. اینگونه نیست که تا استادی نقدی کند و سلیقه متفاوتی داشته باشد، عزمی برای اخراج او وجود داشته باشد، به هیچ وجه این موارد وجود ندارد.

پناهیان افزود: اگر برای برخی از اساتید رفت و آمدی رخ داده باشد، این را یک تصادف می‌دانم. شاید کج سلیقگی و سوءمدیریتی پیش آمده باشد اما یک سیاست و عزم نیست. در هر حال تشخیص‌هایی است که داده شده و اتفاقاتی است که رخ داده‌ است و چه بسا امکان تجدیدنظر دربار‌ه آن وجود دارد و نباید این موضوع را به عنوان یک معضل مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای رسانه‌ای به گونه‌ای است که کوچک‌ترین نقطه ضعف یا حادثه تلخی را برجسته می‌کنند و درباره آن تحلیل‌های عجیب و غریب مطرح می‌شود، از این رو باید مراقب بود در دام سیاه‌نمایی رسانه‌ها نیفتیم، گفت: در فضای دانشگاه‌ها، دانشجوها را با افکار و سلایق مختلف می‌بینیم که در کمال امنیت زندگی و تحصیل می‌کنند و وقتی به کسانی که در دانشگاه‌ها حضور دارند و افراد در فضای حقیقی و نه مجازی، نگاه کنیم، می‌بینیم که این حرف‌هایی که درباره محدودیت‌های دانشجو در برخی از رسانه‌ها گفته می‌شود، واقعی نیست.

پناهیان تاکید کرد: این جوانان، دانشجویان این کشور و مملکت هستند و همه آحاد مردم صاحبان این کشور هستند. چگونه ممکن است که با روش طرد، یک کشور با عظمتی مانند ایران را اداره کرد و اساسا چنین سیاست و عزمی به هیچ وجه وجود ندارد.

‌‌‌مسئول حوزه علمیه و مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمة با اشاره به برخورد با رأفت اسلامی با تعدادی از دانشجوها در طول یک سال گذشته گفت: این برخورد با دانشجویان بوده و بسیار هم بوده و مکرر شنیدم که درباره کسانی که تصور نمی‌شد با آنها مدارا شود، با مدارای فوق‌العاده برخورد شده اما در این باره گزارشی منتشر نمی‌شود و آماری از دانشجوهایی که با آنها با رأفت اسلامی برخورد شده منتشر نشد و نمی‌شود. کسی این موضوع را برجسته نمی‌کند که با دانشجویی که مرتکب خطایی شده، کسی برخوردی نداشته یا مورد عفو قرار گرفته است. انتشار چنین موضوعی مرسوم نیست.

وی با بیان اینکه مقدار اغماض‌هایی که صورت گرفته هیچ وقت برجسته نمی‌شود و با وجود فضای مجازی، فضای خبری، فضای زرد است و تنها آن نقاطی که اشتباهی رخ می‌دهد یا اینکه اشتباهی هم نبوده اما موضوع تلخی بوده، انتشار داده می‌شود، گفت:  اتفاق‌های خوب در فضای دانشگاه مانند گفتمان رییس دانشگاه و اساتید با دانشجوها در فضای صمیمی و در خوابگاه‌ها منتشر و برجسته نمی‌شود، شاید منتشر شود اما جایی «لایک» و «فوروارد» نمی‌شود. اما بدانید که به غیر از عفو رهبری با سعه صدر بسیار زیادی با مسائل دانشگاه‌ها برخورد شد و الا تعداد افرادی که دچار مساله می‌شدند، بسیار بیش از این‌ها می‌شد. خود افراد متوجه شدند که وقتی غیرمنصفانه عمل کردند، با آنها رفتار منصفانه و بزرگوارانه شد و این آمار در بدنه بسیار زیاد است.    

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید