راه حل روسیه برای پایان تنش در منطقه!

کدخبر: ۶۰۲۸۸۴
اقتصادنیوز: احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به دعوت وزیر امور خارجه روسیه به این کشور سفر کرد.
راه حل روسیه برای پایان تنش در منطقه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمال رشدی، سخنگوی رسمی احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تایید کرد که او به مسکو سفر کرده است. رشدی گفت که این سفر شامل یک جلسه گفتگوی گسترده با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه تشدید تنش ها در نوار غزه خواهد بود.

به گزارش آرتی، ابوالغیط خواستار توقف فوری تشدید تنش‌های نظامی علیه نوار غزه شد و با تاکید بر آنچه قبلاً بارها هشدار داده بود، مبنی بر اینکه ادامه اجرای سیاست‌های خشونت‌آمیز و افراطی رژیم صهیونیستی به منزله بمب ساعتی است که منطقه را از هرگونه فرصت جدی برای ثبات در منطقه محروم می‌کند، خواستار توقف فوری تنش‌های نظامی علیه نوار غزه شد.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه طرف روسی نگرانی جدی خود را از تشدید تنش‌ها در آن منطقه ابراز می‌کند، خاطرنشان کرد که تنها راه حل دیپلماتیک ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

سحرگاه روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس آغاز عملیات طوفان الاقصی را با پرتاب بیش از ۵۰۰۰ موشک از نوار غزه اعلام کرد. به تازگی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی آمار تلفات صهیونیست‌ها را ۶۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید