هشدار اروپا به ایلان ماسک/ تصاویر جنگ غزه دستکاری شده!

کدخبر: ۶۰۳۴۲۸
اقتصادنیوز: کمیسر اروپا در امور بازار‌های داخلی با اشاره به نشانه‌هایی مبنی بر انتشار اخبار جعلی و محتوای خشونت‌آمیز در خصوص جنگ مقاومت و تل‌آویو، به ایلان ماسک هشدار داد که در بازه زمانی ۲۴ ساعته در خصوص این موارد توضیحاتی ارائه کند.
هشدار اروپا به ایلان ماسک/ تصاویر جنگ غزه دستکاری شده!
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیری برتون، کمیسر اروپا در امور بازار‌های داخلی در نامه‌ای خطاب به ایلان ماسک، مالک و مدیر شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) هشدار داد که نشانه‌هایی مبنی بر انتشار اخبار جعلی و محتوای خشونت‌آمیز در خصوص جنگ مقاومت و تل‌آویو مشاهده کرده و از او خواست در بازه زمانی ۲۴ ساعته در خصوص این موارد توضیحاتی را ارائه کند.

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، این نامه پس از آن منتشر شد که بسیاری از محققان و خبرگزاری‌ها از افزایش محتوای گمراه‌کننده، نادرست و مشکوک در شبکه اجتماعی ایکس خبر دادند.

در این نامه آمده است که برخی تصاویر منتشر شده در مورد جنگ اخیر اصالت نداشته و در واقع تصاویر دستکاری شده از درگیری‌های مسلحانه نامرتبط قدیمی بوده است. همچنین برخی تصاویر نشات گرفته از بازی‌های ویدیویی بوده است.

برتون گفت از ماسک می‌خواهد مطمئن شود سیستم‌های ایکس موثر هستند و تدابیری اتخاذ کرده و آن‌ها را گزارش دهد. وی همچنین هشدار داد در خصوص عدم دریافت پاسخ مناسب، «مجازات‌هایی» برای این شرکت در نظر خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید