نگرانی کی‌یف از فراموشی حمله روسیه به اوکراین

کدخبر: ۶۰۳۴۳۶
اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در میانه جلسه مقامات دفاعی اعضای ناتو، از مقر این ائتلاف نظامی بازدید کرد.وی همچنین خواستار افزایش کمک‌ها به اوکراین در فصل زمستان شد.
نگرانی کی‌یف از فراموشی حمله روسیه به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) در میانه جلسه مقامات دفاعی اعضای ناتو، از مقر این ائتلاف نظامی در شهر بروکسل بلژیک بازدید کرد.حضور زلنسکی در مقر ناتو در شرایطی اتفاق می‌افتد که از روز یکشنبه جنگی در غزه آغاز شده و در صورت ادامه پیدا کردن می‌تواند منابع را از اوکراین منحرف کند. 

وعده نظامی اسپانیا به اوکراین/ زلنسکی به دریافت سامانه دفاعی امیدوار شد

زلنسکی در این جلسه، حملات حماس را با حمله روسیه به اوکراین مقایسه کرد و خواستار افزایش بسته‌های کمکی نظامی به اوکراین شد. او همچنین روسیه را متهم کرد که به دنبال دامن زدن به هرج و مرج و درگیری در خاورمیانه است تا حمایت‌ها از کی‌یف را تضعیف کند. 

رئیس جمهور اوکراین مدت کوتاهی پس از ورود به مقر ناتو در کنار ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف، به خبرنگاران گفت: «من روز‌های اول جنگ تمام عیار اوکراین را به یاد می‌آورم که از حملات شروع شد. تنها نبودن خیلی مهم است. پس توصیه من به رهبران این است که به اسرائیل بروند و بر حمایت‌های خود بیافزایند». 

زلنسکی همچنین خواستار ادامه کمک‌ها در فصل زمستان شد و گفت: «پدافند هوایی زمستانی بخش مهمی از پاسخ به این سوال است که این جنگ چه زمانی به پایان می‌رسد و آیا این جنگ عادلانه برای اوکراین به پایان می‌رسد یا خیر».

گفتنی است، ابتدای تابستان اوکراین یک ضد حمله را علیه روسیه آغاز کرد تا قلمرو خود در جنوب و شرق کشور را بازپس گیرد، اما تا کنون پیشرفت بزرگی حاصل نشده است. واشنگتن از ابتدای جنگ تاکنون، ۴۴ میلیارد دلار برای تامین ده‌ها تانک، هزاران راکت و میلیون‌ها گلوله مهمات به کی‌یف فراهم کرده است، اما حمایت سران این کشور نسبت به اوکراین از هر دو حزب اصلی سیاسی در حال کاهش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید