هشدار صریح سازمان ملل/ شرایط غزه بحرانی است

کدخبر: ۶۰۳۶۲۱
اقتصادنیوز: معاون امور اضطراری برنامه جهانی غذای سازمان ملل امروز درباره بحرانی بودن وضعیت انسانی در غزه به دلیل محدودیت مواد غذایی و آب هشدار داد.
هشدار صریح سازمان ملل/ شرایط غزه بحرانی است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، «برایان لندر» معاون امور اضطراری برنامه جهانی غذای سازمان ملل امروز پنجشنبه (۱۲ اکتبر، ۲۰ مهر) گفت وضعیت انسانی در غزه به دلیل محدودیت مواد غذایی و آب که به سرعت رو به اتمام است، وخیم است.

این مقام سازمان ملل هشدار داد این نهاد در محل و در حال پاسخگویی است و افزود: به هزاران نفری که در مدارس و جا‌های دیگر در سراسر این منطقه پناه گرفته‌اند، غذا می‌دهیم، اما خیلی زود (مواد غذایی) تمام می‌شود. 

پیش‌تر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد باید اجازه داده شود تا تجهیزات حیاتی نجات‌بخش که شامل آب، غذا و سوخت می‌شود، وارد نوار غزه شود.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم صهیونیستی در روز شنبه، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد. «یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرده است.

لندر گفت: ما به نوار غزه که مسدود شده، دسترسی نداریم. به دنبال اطمینان از این هستیم که بتوانیم راهی برای تحویل (ضروریات حیاتی) به این افراد با پیشرفت بحران داشته باشم. 

وی افزود برنامه جهانی غذای سازمان ملل بسیار نگران چگونگی تحول این وضعیت است، به ویژه اگر به وضعیت انسانی رسیدگی نشود. به گزارش سی‌ان‌ان، لندر در ادامه گفت برنامه جهانی غذا از طرف‌های درگیر می‌خواهد به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند تا این تدارکات به دست جوامع نیازمند برسد. 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه هم بامداد امروز پنجشنبه با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های این منطقه گفت که داروها، تجهیزات پزشکی و سوخت رو به اتمام است.

این وزارتخانه همچنین از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۱۴۱۷ نفر خبر داده و اعلام کرده که نیمی از شهدا از میان زنان و کودکان هستند. همچنین بیش از ۶۰۰۰ نفر در جریان این حملات زخمی شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید