فوری/ محمود عباس سکوت را شکست/ هیچ غیرنظامی کشته نشد

کدخبر: ۶۰۳۶۳۸
اقتصاد نیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بعد از 6 روز سکوت در اولین اظهارنظر خود کشته شدن «غیرنظامیان در هر دو سوی درگیری» را رد کرده است.
فوری/ محمود عباس سکوت را شکست/ هیچ غیرنظامی کشته نشد

به گزارش  اقتصاد نیوز  به نقل از فارس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بعد از 6 روز سکوت در اولین اظهارنظر خود کشته شدن «غیرنظامیان در هر دو سوی درگیری» را رد کرده است.

او گفت: «ما کشته شدن غیرنظامیان در هر دو طرف را رد می‌کنیم و قطع عضو اجساد را رد می‌کنیم. چنین اقداماتی با قوانین بین‌المللی مغایرت دارند.»

اظهارات محمود عباس همزمان با ارتکاب جنایات جنگی توسط رژیم صهیونیستی در غزه مطرح شده است. 

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

 شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به 1300 نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر امروز (۲۰ مهر) خبر داد که آمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۴۱۷ نفر افزایش یافته است.

طبق این گزارش ۶۲۶۸ نفر نیز مجروح شده‌اند و همچنین نیمی از آمار شهدا از میان زنان و کودکان هستند؛ به طوریکه۴۴۷ کودک و ۲۴۸ زن تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

به گفته این وزارتخانه تاکنون ۱۰ نفر از پرسنل شاغل در بخش‌های بیمارستانی و درمانی نیز در پی این حملات شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز اعلام کرد: «کادر درمان و موسسات بهداشتی ما خسته شده‌اند و در آستانه فروپاشی کامل هستند. به گفته رسانه‌های فلسطینی اجساد در بیمارستان شفاء غزه به دلیل نبود سردخانه بر روی زمین جمع شده است».

طبق آمار سازمان ملل نیز بیش از ۲۵۴۰ واحد مسکونی به طور کامل منهدم شده‌اند و حدود ۳۳۸ هزار نفر نیز مجبور شده‌اند خانه‌هایشان را ترک کنند.

ساعاتی پیشتر همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به غزه جنگنده‌های این رژیم شش هزار بمب بر سر اهالی غزه پرتاب کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید