واکنش عجیب آلمان به پیشنهاد کریدور بشردوستانه در غزه/ اسرئیل حق دفاع از خود را دارد!

کدخبر: ۶۰۳۸۰۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آلمان از حمایت این کشور از آتش‌بس و ایجاد کریدور امن بشردوستانه در غزه خودداری کرد و گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.
واکنش عجیب آلمان به پیشنهاد کریدور بشردوستانه در غزه/ اسرئیل حق دفاع از خود را دارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  کریستین واگنر سخنگوی وزارت خارجه آلمان جمعه در پاسخ به این پرسش که آیا برلین از درخواست یونیسف برای آتش‌بس و ایجاد کریدور بشردوستانه در غزه حمایت می‌کند، گفت: اسرائیل طبق قوانین بین‌الملل حق دفاع از خود در مقابل حمله حماس را دارد.
وی افزود: مایلم تاکید کنم، حق دفاع از خود خصوصا زمانی که حملات ادامه پیدا می‌کند، اعمال می‌شود. این مساله شامل همه اقدامات برای جلوگیری از اینگونه حملات می‌شود.
اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز پنجشنبه در مقابل نمایندگان پارلمان این کشور سیاست برلین در حمایت بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی را تکرار و اضافه کرد: تاریخ ما و مسئولیتمان ناشی از هولوکاست، وظیفه همیشگی دفاع از موجودیت و امنیت اسرائیل را بر دوش ما تحمیل می‌کند.
وی تاکید کرد که آلمان پس از جنگ اخیر میان رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس، عاملان هرگونه حمایت از این گروه مقاومت فلسطین را مجازات خواهد کرد.
شولتس همچنین اعتراف کرد که ما تاکنون شواهد ملموسی مبنی بر نقش مشخص ایران در حمایت از حمله حماس به اسرائیل نداشتیم.
وی باوجود این اعتراف، تلاش کرد بین تهران و حمله اخیر حماس به مواضع رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند و مدعی شد: حماس نمی‌توانست بدون حمایت ایران در سال‌های اخیر، حمله بی‌سابقه خود را به اسرائیل انجام دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید