هشدار نمایندگی ایران در سازمان ملل نسبت به اقدامات اسرائیل!

کدخبر: ۶۰۳۹۹۳
اقتصادنیوز: نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد هشدار داد که اگر جنایات جنگی اسرائیل در غزه فورا متوقف نشود وضعیت از کنترل خارج خواهد شد.
هشدار نمایندگی ایران در سازمان ملل نسبت به اقدامات اسرائیل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه به وقت محلی برابر با ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۲ مهرماه جاری در واکنش به حملات رژیم اسرائیل گفت: اگر جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم آپارتاید اسرائیل فوراً متوقف نشود، وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود و عواقب گسترده‌ای را داشته باشد که مسئولیت آن بر عهده سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهایی است که شورا را به سمت بن‌بست هدایت می‌کنند.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در سفر منطقه‌ای به سر می‌برد، در بیروت گفت: اعلام ساعت صفر (جنگ تمام عیار) برای هرگونه اقدامی علیه تداوم جنایت جنگی در اختیار مقاومت است.

امیرعبداللهیان درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد ورود آمریکا به جنگ و بمباران فلسطین و لبنان، خاطرنشان کرد: مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام بدهد و امکانات آن را هم دارد. جمهوری اسلامی ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین و لبنان در مقابل هرگونه جنایت جنگی در عرصه سیاسی و رسانه‌ای و دولتی حمایت می‌کند. مقاومت در منطقه امروز توانایی آن را دارد که به تنهایی نیازهای خود را برآورده کند. ما برای جلوگیری از جنایات از طریق دیپلماسی و رایزنی سیاسی در سطح منطقه ادامه خواهیم داد. امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات طوفان الاقصی این را یکبار دیگر به اثبات رساند. حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری است که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت امنیتی و نظامی قرار دارد.

وزیر خارجه ایران گفت: امروز رهبران گروه‌های مقاومت از انسجام برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کرده‌اند و دست همه روی ماشه شلیک است. در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنشگران حامی رژیم صهیونیستی پاسخ در زمان مناسب از سوی محور مقاومت انجام خواهد شد. من در گفت‌گو با رهبران مقاومت دریافتم پاسخ مقاومت تعیین کننده و پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است. در خصوص گشوده شدن جبهه‌های جدید باید بگویم هر امکانی به اتفاقات در میدان بستگی دارد.

وی در توضیح تعیین ساعت صفر برای پاسخ به اسرائیل توسط مقاومت گفت: امروز گروه‌های مقاومت از انسجام برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کرده‌اند و دست همه روی ماشه است. در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنشگران حامی رژیم صهیونیستی پاسخ در زمان مناسب از سوی محور مقاومت انجام خواهد شد. من در گفت‌گو با رهبران مقاومت دریافتم پاسخ مقاومت تعیین کننده پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند. با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل به این سازمان اطلاع داده است که "کل جمعیت غزه در شمال این منطقه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند." اما سخنگوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرده است هر گونه ضرب الاجل "ممکن است رعایت نشود."

پس از دستور رژیم صهیونیستی به بیش از یک میلیون ساکن شمال غزه برای خروج به جنوب این منطقه, آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز جمعه گفت که وضعیت غزه «به شکل خطرناکی بحرانی شده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید