درخواست مهم مصر از سران منطقه

کدخبر: ۶۰۴۰۸۱
اقتصادنیوز: نهاد ریاست جمهوری مصر از سران کشورهای منطقه برای حضور در یک نشست منطقه ای و بین المللی درباره تحولات غزه دعوت به عمل آورد.
درخواست مهم  مصر از سران منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، شورای امنیت ملی مصر نیز در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر باج دهی علنی آمریکا به قاهره در ازای اسکان فلسطینی‌ها در صحرای سینا تاکید کرد که امنیت ملی مصر یک خط قرمز است.

این شورا در بیانیه ای افزود: قاهره سیاست کوچاندن یا تلاش برای از بین بردن مسئله فلسطین به زیان کشورهای همجوار را نمی پذیرد.

در بیانیه شورای امنیت ملی مصر در این باره آمده است: تأکید می‌کنیم که امنیت ملی مصر خط قرمز است و هیچ گونه کم‌کاری در حفاظت از آن وجود نخواهد داشت.

قاهره به تکاپو افتاد/تلاش‌های مصر برای جلوگیری از مهاجرت از غزه به صحرای سیناء

این شورا تاکید کرد: مصر آماده است تا هر تلاشی را برای آرام کردن اوضاع و آغاز و از سرگیری روند واقعی صلح انجام دهد.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: مصر برای میزبانی یک نشست بین المللی منطقه‌ای به منظور رسیدگی به تحولات و آینده مسئله فلسطین دعوت می‌کند.

شورای امنیت ملی مصر بر ادامه ارتباط با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای به منظور کاهش تنش و توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان تاکید کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شده که «مصطفی بکری» نماینده پارلمان مصر فاش کرد که آمریکا در باج دهی علنی به قاهره، پیشنهاد بخشش بدهی ها و پرداخت مبالغ زیادی به مصر را در ازای اسکان فلسطینی ها در صحرای سینای این کشور مطرح کرده است.

نماینده پارلمان مصر فاش کرد که دستگاههای غربی و در صدر آن آمریکا در برهه اخیر (روزهای پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی) بحث اسکان فلسطینی ها در صحرای سینای مصر را در مقابل بخشش بدهی های خارجی مصر و پرداخت مبالغ زیادی به این کشور داده و چنین معامله ای را مطرح کرده اند، اما مصر کاملا آن را رد و تاکید کرده که یک ذره از خاک سینا را در مقابل همه اموال دنیا نمی فروشد.

وی افزود: صحرای سینا خط قرمز است و دیروز نیز وزارت خارجه مصر به اسرائیل (درباره کوچاندن فلسطینی ها) هشدار داد.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به نهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسراییل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲۳۲۹ فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می گردند.

براساس گزارش های رسمی تاکنون ۹ هزارو ۴۲ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید