آمادگی ایران برای ارسال کمک به غزه

کدخبر: ۶۰۴۵۹۴
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت ایران در تماس تلفنی با وزیر بهداشت کشور عراق، کشتار زنان و کودکان فلسطینی به ویژه در نوار غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی را جنایت بزرگ انسانی برشمرد که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.
آمادگی ایران برای ارسال کمک به غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا بهرام عین اللهی از رفتار منفعلانه سازمان بهداشت جهانی در خصوص کشتار مردم مظلوم فلسطین و عدم دسترسی آنان به لوازم بهداشتی، درمانی و دارویی انتقاد و تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی متاسفانه در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است.

 عین اللهی همچنین در این گفت و گوی تلفنی با وزیر بهداشت عراق از اعلام آمادگی تعداد بسیاری از پزشکان و پرستاران ایرانی برای اعزام به سرزمین های اشغالی جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به آسیب دیدگان مردم بی دفاع فلسطین خبر داد.

 وزیر بهداشت ایران با تاکید بر اینکه کشتار بی رحمانه برادران و خواهران مسلمان فلسطینی توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی دل هر انسانی را به درد آورده است، گفت: متاسفانه در فلسطین اشغالی شاهد رفتارهای ضد انسانی صهیونیست ها در حمله به کادر درمان، پزشکی و آمبولانس ها هستیم.

 وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اینکه کشورها نمی توانند نسبت به فجایع انسانی در نوار غزه و فلسطین اشغالی توسط صهیونیست ها بی تفاوت باشند، گفت: برای پزشکان و پرستاران ایران دیدن صحنه هایی از درد و رنج مردم غزه که فاقد ابتدایی ترین تجهیزات پزشکی و دارو برای درمان هستند، غم انگیز و غیر قابل تحمل است.

«صالح الحسناوی» وزیر بهداشت کشور عراق نیز در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق باید برای مقابله با این فجایع انسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم فلسطین تلاش های خود را همسو و هم جهت کنند.

 وزیر بهداشت کشور عراق با اشاره به کمبود دارو و لوازم پزشکی و همچنین تخریب بیمارستان ها در نوار غزه و فلسطین اشغالی تاکید کرد: مسأله فلسطین یک موضوع انسانی و جهان‌شمول است که همه ملت های جهان و وجدان های بیدار باید نسبت به آن حساس باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید