در پایان جلسه هیات دولت مطرح شد:

واکنش وزیر کشور به تحلیل‌ها درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش

کدخبر: ۶۰۴۶۴۷
اقتصادنیوز: در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران، وزیر کشور در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش پرداخت.
واکنش وزیر کشور به تحلیل‌ها درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش

به گزارش اقتصادنیوز ، در حاشیه جلسه هیأت دولت، وزیر تعاون از اعلام نتایج آزمون جذب معلم تا فردا خبر داد و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به ساخت مسکن 25 متری واکنش نشان داد و گفت: خبر ساخت مسکن ۲۵ متری باید در ایام نوروز مطرح می‌شد زیرا دروغ ۱۳ است.

 

وزیر نفت: بنزین سوپر داریم ولی میزان آن کم است

جواد اوجی - وزیر نفت - در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در کلان شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو 5 توزیع کنیم تا آلودگی هوای کمتری را شاهد باشیم.

وی افزود: در خصوص اتصال کارت بانکی به کارت سوخت نیز در حال مطالعه هستیم و چندین دستگاه کارمشترک می‌کنند و هنوز قطعی نیست.

اوجی با بیان اینکه بنزین سوپر داریم ولی میزان آن کم است، گفت: با افزایش تولید گاز و تلاش برای رفع ناتراضی‌ها ان‌شاء‌الله امسال ناتراضی کمتری در گاز خواهیم داشت.

وزیر نفت همچنین گفت: خوشبختانه در نیمه اول سال روزی ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتر نسبت به سال گذشته به نیروگاه‌ها داده شده است. همین امر موجب جلوگیری از آلایندگی هوا خواهد شد.

وی ادامه داد: روزی ۵ میلیون متر مکعب گاز هم به صنایع جز دادیم؛ در دولت سیزدهم از ابتدای کار کیفی‌سازی محصولات و فرآورده‌های نفتی در همه پالایشگاه‌ها را شروع کردیم.

واکنش وزیر کشور به قتل کارگردان مطرح کشور

احمد وحیدی - وزیر کشور - هدف شایعه‌سازان شباهت قتل داریوش مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای را ناامن‌سازی روانی جامعه دانست.

وی در پاسخ به این‌که آیا شباهتی بین قتل داریوش مهرجویی و همسرش با قتل‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟ اظهار کرد: واقعه قتل آقای مهرجویی تلخ بود و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد؛ این جنایتی است که رخ داده و فراجا با جدیت مسأله را دنبال می‌کند و سرنخ‌هایی هم به‌دست آمده و امیدواریم قاتل و یا قاتلین نهایی شناسایی شوند.

وحیدی افزود: این‌که این قتل با قتل‌های زنجیره‌ای نسبت داده شود، اظهارات ناصحیحی است و جای سوال است که چرا این مسائل مطرح می‌شود. مردم بدانند که برخی همواره به دنبال ناامن‌سازی روانی جامعه هستند و می‌کوشند یک مسأله را در سایر موضوعات تفسیر کنند. این حرف از اساس غلط است.

وزیر کشور: ساماندهی مهاجران در حال انجام است

نگرانی‌ها نسبت به مهاجران افغانستانی در برخی شهرها مورد قبول است و ساماندهی در حال انجام است؛ اتباع غیرقانونی باید از کشور بروند.

احمد وحیدی گفت: حضور مردم افغانستان و مهاجرینی که در داخل کشور ما هستند ناشی از ظلم ابر قدرت‌ها به این کشور است و مردم افغانستان را مردمی مظلوم و مورد ستم واقع شده از سوی ابر قدرت‌ها می‌دانیم ؛ نگرانی مردم برای ساماندهی افاغنه مورد قبول است و در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: افغانستانی ستیزی در کشور محکوم است و کار غلطی است و در راستای بهم ریختن نظم و امنیت کشور است.

وزیر ارشاد: طی بیش از یکسال گذشته 175 پروانه ساخت فیلم صادر کردیم

محمدمهدی اسماعیلی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - گفت: به طور مستمر با همکاران قضایی و انتظامی در تماسم تا عاملان این جنایت – قتل مهرجویی و همسرش - هر چه زودتر شناسایی شده و به سزای عمل ننگین‌شان برسند.

اسماعیلی در بخشی از سخنانش با اشاره به تعداد پروانه‌های ساخت فیلم سینمایی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: تعداد مجوزهای صادر شده توسط سازمان سینمایی برای ساخت فیلم‌های سینمایی در دوره اخیر را روز گذشته – سه‌شنبه – گرفتم. ما یک سال اول دولت در کرونا بودیم و فضای کشور نیمه تعطیل بود.

وی از صدور مجوز 175 پروانه ساخت فیلم خبر داد و افزود: طی بیش از یکسال گذشته 175 پروانه ساخت فیلم صادر کردیم. نسبت به بهترین سال‌های ساخت فیلم در دولت‌های گذشته در شرایط خوبی هستیم. از نظر فروش فیلم‌ها نیز شاهدید که چند فیلم بیش از 10 میلیارد تومان فروش داشتند و آمار فروش یک فیلم هم در حال نزدیک شدن به سقف 300 میلیارد تومان است.

اسماعیلی فروش بلیط تئاتر را افزایش دانست و گفت: از ابتدای کار دولت 750 هزار بلیط تئاتر فروخته می‌شد اما این عدد از سه میلیون بلیط فراتر رفت.

وزیر ارتباطات: به هر مدل اینترنت ماهواره‌ای که قوانین ما را رعایت کند خوشامد می‌گوییم

عیسی زارع‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در رابطه با اینترنت ماهواره‌ای گفت: به هر فراهم کننده اینترنت ماهواره‌ای که قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی را رعایت کند خوشامد می‌گوییم؛ قوائد سرزمینی را دو سال پیش تصویب کردیم و برای فراهم‌کنندگان اینترنت ماهواره‌ای فرستادیم.

وی در رابطه با افزایش قیمت اینترنت گفت: فعلا برنامه‌ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم؛ اگر اپراتورهای بخش خصوصی بخواهند افزایش قیمت بدهند، باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مهلت اعلام شده دوماهه برای بررسی وضعیت اینترنت گفت: این یک مهلت دوماهه نبوده بلکه کمیته‌ای برای بررسی وضعیت اینترنت در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار شد.

زارع پور افزود: دلایلی استخراج شد برخی از این دلایل تاریخی است و من بارها در صحبت‌هایم اشاره کرده‌ام که در برخی زیرساخت‌های شبکه، سرمایه‌گذاری لازم در گذشته صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: راهکارهای کوتاه‌مدتی نیز پیشنهاد شد و ما اعمال کردیم. اکنون حدود دو ماه است که زمان تاخیر در شبکه حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و داشبوردهای مدیریتی این را نشان می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این مسیر ادامه دارد و ما هر روز برای ارتقای کیفیت شبکه در تلاش هستیم.

وزیر تعاون: ساخت مسکن ۲۵ متری دروغ 13 است

صولت مرتضوی - وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی - در حاشیه حیاط دولت گفت: خبر ساخت مسکن ۲۵ متری باید در ایام نوروز مطرح میشد زیرا دروغ ۱۳ است.

وی افزود: یکی از نمایندگان به همراه آقای موسوی لارگانی به بهانه تشکیل تعاونی به نزد من آمد، در پاسخ به وی گفتم ما از تشکیل تعاونی مسکن استقبال و حمایت می‌کنیم و اصلا بحثی از متراژ  واحد های مسکونی بیان نشد. مگر وزارت تعاون متولی ساخت‌ مسکن است.

شتاب گرفتن احداث فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در دولت سیزدهم

 محمد اسلامی - رییس سازمان انرژی اتمی - گفت: در ابتدای دولت سیزدهم جبهه کاری در پروژه‌های ۲و ۳ محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر مشغول بکار بودند ولی اکنون حدود  ۳هزار نفر در تمامی جبهه‌های آن فعالیت دارند.

 لطیفی گفت: تا فردا سازمان سنجش نتایج آزمون جذب معلم را اعلام می‌کند

میثم لطیفی - رییس سازمان اداری و استخدامی - در این حاشیه گفت: فردا آزمون استخدام ۱۱ هزار کادر درمان و نیروی وزارت بهداشت برای ۲۲هزار پست با تاکید بر مناطق محروم و اولویت جذب پرستاران دوران کرونا برگزار می‌شود.

به گفته وی، تا فردا سازمان سنجش نتایج آزمون جذب معلم را اعلام خواهد کرد.

وی در رابطه با آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری افزود: حدود ۱۵ هزار دبیر جدید خواهیم داشت، حدود ۱۰ هزار نفر هم تکمیل ظرفیت آموزگاری داریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید