روسیه پایان تحریم موشکی ایران را اعلام کرد

کدخبر: ۶۰۴۷۱۳
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد:‌ الزامات شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برنامه موشکی ایران و همکاری‌های بین‌المللی با تهران پایان یافت.
روسیه پایان تحریم موشکی ایران را اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه روسیه در بیانه‌ای اعلام کرده است: امروز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه)  الزامات مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برنامه موشکی ایران پایان یافت. همچنین انسداد دارایی های برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران بنا بر این قطعنامه خاتمه یافت.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی موظف هستند مجموعه کاملی از اقدامات عملی در راستای لغو نهایی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران انجام دهند.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات شرایط را برای طرف ایرانی جهت تصویب پروتکل الحاقی به توافقنامه جامع پادمان‌ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی هموار می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: ️قاطعانه بر این باور هستیم که تصمیمات شورای امنیت باید با رعایت دقیق مفاد آنها و شاخص‌های مورد توافق اجرا شود.

در این بیانیه تأکید شده است: تلاش‌های کشورهای غربی برای بازنگری یا تجدیدنظر در مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد غیرقانونی، مخرب و در جهت تضعیف تعادل منافعی است که به دقت تنظیم شده اند.منظور از کارشکنی غربی ها، تنها عدم پایبندی مداوم ایالات متحده امریکا به این قطعنامه نیست بلکه تصمیم اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) مبنی بر حفظ محدودیت های ضد ایرانی برخلاف تعهدات خود و قدم گذاشتن در "مسیر لغزنده" خودسری که توسط واشنگتن هموار شده، نیز اقدامی برخلاف این قطعنامه به شمار می آید.

این بیانیه می‌افزاید: ما به شدت رویه غیرمنصفانه کشورهای غربی را محکوم می کنیم. شورای امنیت پس از مذاکرات طولانی و با رعایت دقیق منشور سازمان ملل متحد، در مورد یک کشور خاص تصمیم گیری می کند و سپس ایالات متحده و اقمارش تحریم های یکجانبه ای را بدون تصویب شورای امنیت به آن اضافه می کنند.

وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه کشورهای اروپایی باید فورا سیاست وضع محدودیت های یکجانبه خود علیه تهران را کنار بگذارند، افزود: هر گزینه دیگری چشم انداز برجام را زیر سوال برده و منجر به تشدید تنش های مرتبط با برنامه هسته ای ایران می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید