دلسوزی پوتین برای اوکراین!/ آمریکا رنج اوکراین را زیاد می‌کند

کدخبر: ۶۰۴۷۳۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری روسیه امروز مدعی شد که آمریکا با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین مرتکب اشتباه می‌شود.
دلسوزی پوتین برای اوکراین!/  آمریکا رنج اوکراین را زیاد می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گفت که ارسال موشک‌های دوربرد اتکمز از آمریکا به اوکراین یک اشتباه است، زیرا این موشک‌ها نمی‌توانند نتیجه جنگ را تغییر دهند و با طولانی کردن آن، تنها باعث طولانی شدن رنج اوکراین خواهند شد.

فوری/ آمریکا حماس را تحریم کرد/ ترک‌ها و قطری‌های حامی حماس هم تحریم شدند

ضدحمله اوکراین علیه مواضع دفاعی روسیه با سرعتی پایین‌تر از آنچه کی‌یف و حامیانش در غرب انتظار داشتند پیش می‌رود و حالا اوکراین خواستار دریافت موشک‌های دوربردی است که قابلیت نفوذ به اعماق خاک روسیه را داشته باشد.

روسیه پایان تحریم موشکی ایران را اعلام کرد

پوتین، که به چین سفر کرده، در یک نشست خبری در پکن گفت: جنگ، جنگ است و خطرناک؛ در این شکی نیست. اما نکته حائز اهمیت این است که این (کمک‌ها) نمی‌توانند تاثیر شگرفی بر وضعیت خطوط مقدم داشته باشند.

او گفت: ارسال این موشک‌ها یکی دیگری از اشتباهات ایالات متحده است. این کار فقط درد و رنج را طولانی‌تر می‌کند.

کاخ سفید در روز سه‌شنبه تایید کرد که موشک‌های دوربرد اتکمز را در اختیار اوکراین قرار داده است؛ موشک‌هایی که به گفته رسانه‌های آمریکایی بردی معادل ۱۶۰ کیلومتر دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هم سه‌شنبه تایید کرد که کشورش از این موشک‌ها در نبرد استفاده کرده و «این تسلیحات کارایی خود را ثابت کرده‌اند.»

پوتین، همچنین خطاب به همتای اوکراینی خود گفت که اگر واقعاً به دنبال مذاکره است، باید دست از نمایش بردارد. او گفت: اگر طرف اوکراینی واقعاً خواستار مذاکره است، این کار باید بدون هیچ عمل نمایشی انجام شود.

رئیس‌جمهوری روسیه، اشاره کرد که کی‌یف برای ممکن‌ ساختن مذاکره، باید قانونی که بیش از یک سال پیش درباره ممنوعیت مذاکره وضع کرده را لغو کند. ولودیمیر زلنسکی بیش از یک سال قبل، قانونی وضع کرد که به موجب آن تا وقتی ولادیمیر پوتین در روسیه قدرت را به دست دارد، امکان مذاکره میان کی‌یف و مسکو منتفی است.

علاوه بر این، رئیس‌جمهوری روسیه، اعلام کرد که در پی تشدید وخامت اوضاع امنیتی خاورمیانه با درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار ناوهای جنگی آمریکا در این منطقه، روسیه به جنگنده‌های خود که مجهز به موشک کینژال هستند، دستور داده تا بر فراز دریای سیاه گشت‌زنی کنند.

او در نشست خبری در پکن گفت: جنگنده‌های میگ-۳۱ ما به موشک کینژال مجهز هستند. می‌دانیم که برد آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر بوده و سرعتشان تا ۹ ماخ می‌رسد.

به گفته پوتین، این کار نه به معنای یک تهدید، بلکه واکنشی به تشدید بی‌ثباتی خصوصاً در خاورمیانه است. او گفت که یکی از دلایل این امر، استقرار دو ناوگروه هواپیمابر ایالات متحده در دریای مدیترانه در حمایت از اسرائیل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید