افشاگری جالب درباره کلینتون/پیشنهاد ۵ میلیارد دلاری بیل کلینتون به نواز شریف روشد

کدخبر: ۶۰۵۳۲۴
اقتصادنیوز: نواز شریف ساعاتی بعد از بازگشتش به پاکستان از تبعید خودخواسته، گفت که اسناد و مدارکی در وزارت خارجه وجود دارد که نشان می دهدبیل کلینت.ن به من 5 میلیارد دلار پیشنهاد داده است .
 افشاگری جالب درباره کلینتون/پیشنهاد ۵ میلیارد دلاری بیل کلینتون به نواز شریف روشد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نواز شریف، نخست وزیر اسبق ۷۳ ساله پاکستان، اخیرا با پروازی ویژه از دبی به کشورش برگشته و به چهار سال زندگی در تبعید خودخواسته در لندن پایان داد تا حزبش را برای کارزار مربوط به انتخابات سراسری بعدی که قرار است ژانویه برگزار شود، رهبری کرده و مجددا شانسش را برای رسیدن به چهارمین دور نخست وزیری امتحان کند.

به نوشته پایگاه هندوستان تایمز، نواز شریف به مجرد بازگشت به کشورش به شهر لاهور، از پایگاه‌های حامیان حزب وی مشهور به حزب مسلم لیگ نواز رفت تا خطاب به جمعیتی از حامیان این حزب سخنرانی کند.

نخست وزیر اسبق پاکستان در این سخنرانی گفت:‌ امروز من دارم بعد از چند سال با شما دیدار می‌کنم اما روابط مبتنی بر عشق من با شما همچنان مثل قبل است. هیچ تفاوتی در این رابطه به وجود نیامده است.

شریف در ادامه این سخنرانی یادآور شد در سال ۱۹۹۸ هنگامی که پاکستان به دنبال پاسخ به آزمایش هسته‌ای هند بود، با فشار عظیمی از سوی دولتهای خارجی مواجه شد.

او اظهار کرد: اسناد و مدارکی در وزارت خارجه موجود هستند که نشان می‌دهند کلینتون پنج میلیارد دلار به من پیشنهاد داد. این اتفاق در سال ۱۹۹۸ سرانجام انجام شد. شاید به خود من هم یک میلیارد دلار پیشنهاد می‌شد اما من زاده سرزمین پاکستان هستم و این پول به من اجازه نمی‌داد چیزی را که علیه منفعت پاکستان است بپذیرم.

او در حالی که به عمران خانه، رقیب سیاسی اصلی‌اش و نخست وزیر مخلوع قبلی پاکستان کنایه می‌زد، گفت: «به من بگویید اگر کسی دیگری جای من بود، می‌دانید که منظورم چه کسی است، آیا او توان این را داشت که این حرف را به رئیس جمهور آمریکا بزند؟»

او در ادامه این سخنرانی‌اش به تجمع حامیان حزب مسلم لیگ نواز که ۶۰ دقیقه طول کشید، اضافه کرد: «ما این آمایش هسته‌ای را انجام دادیم و به هند یک پاسخ درخور به خاطر اجرای آزمایشات هسته‌ای آن دادیم.»

نواز شریف بیان داشت: «آیا ما به این خاطر مجازات شدیم؟ آیا احکام مجازات از این بابت علیه ما صادر شدند؟»

او گفت، هرگز به حامیانش خیانت نکرده و از هیچ گونه فداکاری ابا ندارد.

او همچنین گفته که پرونده‌های قضایی «جعلی» علیه او، دختر و رهبران حزبش مطرح شدند و اضافه کرد: «اما هیچ کس پرچم حزب مسلم لیگ نواز را کنار نگذاشت.»

نواز شریف ادامه داد: «به من بگویید آنهایی که نواز شریف را از این ملت جدا کردند چه کسانی هستند؟ ما کسانی هستیم که پاکستان را ساختیم. ما پاکستان را به یک قدرت اتمی تبدیل کردیم. ما به قطعی‌های برق پایان دادیم.»

نواز شریف همچنین وضعیت حال حاضر پاکستان را وخیم دانست اما وعده داد که پاکستان را به مسیر رشد برگرداند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید