خط و نشان کره شمالی برای آمریکا / واشنگتن به حمله هسته ای تهدید شد

کدخبر: ۶۰۵۳۲۶
اقتصادنیوز: پیونگ یانگ می گوید در صورت تحریک از سوی هواپیماهای جنگی آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره، در حمله به این هواپیماها تردید نخواهد کرد.
خط و نشان کره شمالی برای آمریکا / واشنگتن به حمله هسته ای تهدید شد

به گزارش اقتصاد نیوز  به نقل از ایرنا ، کره شمالی با محکوم کردن استقرار بمب افکن های هسته ای آمریکایی در منطقه، هشدار داده است که در صورت بروز درگیری واقعی، این هواپیما به "اولین هدف برای نابودی" تبدیل خواهد شد.
بر اساس این گزارش، پیونگ یانگ استقرار یک بمب افکن آمریکایی در منطقه را محکوم کرد و گفت تحریک های نظامی واشنگتن در حال تبدیل شدن به مرحله خطرناک تری شده است.
پیونگ یانگ در خصوص استقرار و تمرینات مشترک آمریکا نیروهای کره جنوبی می گوید این یک مانور عمدی از سوی ایالات متحده برای ایجاد جنگ هسته ای است.
به استناد گزارشهای خبری، بمب‌افکن راهبردی هسته‌ای بی-۵۲ و جنگنده رادارگریز نسل پنجم اف-۲۲ اخیرا در جنوب شبه جزیره کره فرود آمدند.
همچنین ناوهواپیمابر هسته ای یو اس اس رونالد ریگان روز پنجشنبه هفته گذشته در بندر بوسان واقع در جنوب شرقی به مدت ۵ روز و در پی عملیات دریایی ۳ جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی پهلو گرفت.
کره شمالی هفته گذشته با محکوم کردن ارسال اخیر تجهیزات استراتژیک آمریکا به شبه جزیره کره، در مقابل این اقدام وعده پاسخی کوبنده و قاطع داد.
کیم تونگ میونگ محقق مطالعات سیاست‌های بین‌المللی انجمن کره شمالی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی این کشور منتشر شد، گفت تجهیزات هسته‌ای آمریکا فراتر از خط خطر در شبه جزیره کره است.
وی در ادامه با اشاره به این که آمریکا رزمایش مشترک برگزار و تجهیزات استراتژیک به بزرگترین مرکز پرتنش دنیا ارسال کرده تاکید کرد رئیس کره شمالی گفته بود چنین اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک هسته‌ای جهان را به منطقه پرآشوب هسته‌ای تبدیل می‌کند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید