درخواست فوری پکن ازسازمان ملل/ وضعیت انسانی غزه بحرانی است

کدخبر: ۶۰۵۳۵۴
اقتصادنیوز: ژای جون، فرستاده ویژه چین در امور غرب آسیا از سازمان ملل خواست نشست ویژه‌ای درخصوص وضعیت انسانی غزه برگزار کند.
درخواست فوری پکن ازسازمان ملل/  وضعیت انسانی غزه بحرانی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ژای جون، فرستاده ویژه پکن در امور خاورمیانه از سازمان ملل متحد خواست تا نشست ویژه‌ای در مورد وضعیت غزه برگزار کند.

درخواست برای نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل

براساس گزارش تل تریدر، این مقام چینی اعلام کرد: «سازمان ملل متحد باید هر چه زودتر برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح معتبرتر، تأثیرگذارتر و در مقیاس بزرگ‌تر و اجماع بین‌المللی را برای ترویج صلح ایجاد کند و راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین را ترویج کند.»

سازمان ملل: آنچه در غزه رخ می‌دهد، قابل توصیف نیست

به گفته این وزارتخانه، ژای همچنین بر تعهد چین به مسئله دو دولتی به عنوان «راه اساسی برای حل مناقشه مکرر بین فلسطین و رژیم صهیونیستی» تاکید کرد.

تاکنون شورای امنیت سازمان ملل نیز دوبار جلسه‌ای برای برقراری آتش‌بس و حمایت از مردم غزه برگزار کرده است‌. اما هر دوبار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با وتوی آمریکا روبرو شده و رژیم صهیونیستی به جنایات خود در قبال مردم فلسطین ادامه داده است.

با این حال معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که این کشور در حال برنامه ریزی برای تشکیل جلسه دیگری در شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در مورد وضعیت انسانی غزه است.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند  آمریکا پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل درباره بحران در غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش نویس قطعنامه‌ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از رژیم اسرائیل دفاع کرده است، اما خبری از آتش بس در غزه نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید