جمهوری اسلامی:

عده ای به خاطر لجاجت با جمهوری اسلامی، جنایات اسرائیل را محکوم نمی کنند

کدخبر: ۶۰۵۴۴۴
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در مطلبی به برخی مخالفت ها در زمینه محکومیت اقدامات اسرائیل پرداخته است.
عده ای به خاطر لجاجت با جمهوری اسلامی، جنایات اسرائیل را محکوم نمی کنند
به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت:یک نمونه آشکار از مشکل فرهنگی موجود، فاصله گرفتن از «فرهنگ مخالفت» است که بخش قابل توجهی از جامعه ما بشدت گرفتار آنست. تازه‌ترین مورد، قضاوت و اظهارنظری است که عده‌ای درباره حوادث این روزهای فلسطین می‌کنند. این افراد، به دلیل نارضایتی‌هائی که از جمهوری اسلامی دارند، واقعیت‌های روشن صحنه فلسطین و جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه را نادیده می‌گیرند و حاضر نیستند رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.
 
کشتار وسیع مردم غیرنظامی اعم از کودکان، زنان و پیرمردها و حمله به بیمارستان و مسجد و کلیسا که نزد تمام مردم جهان مردود است و این روزها در نقاط مختلف جهان عموم مردم حتی یهودیان غیرصهیونیست آن را محکوم می‌کنند، از نظر عده‌ای از مردم کشور ما اقدامی طبیعی است که نباید آن را محکوم کرد!
 
روشن است که این یک موضعگیری کاملاً سیاسی و متکی بر لجاجت نسبت به حکمرانان موجود کشورمان است که از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و مخالفت خود با اسرائیل را آشکارا اعلام می‌نمایند.
 
از اینکه نمی‌توان کارنامه مسئولان نظام جمهوری اسلامی را یکسره تأیید کرد و قطعاً ایرادهائی به آن وارد است، تردیدی نیست ولی بهیچوجه نمی‌توان این روش عجیب را پذیرفت که به خاطر مخالفت با دست ‌اندرکاران این نظام، واقعیت‌های انکارناپذیر آنهم در سطح جهانی نادیده گرفته شوند و یا برخلاف آنچه هستند جلوه داده شوند.
 
فرهنگ، دقیقاً در چنین مواردی است که خود را نشان می‌دهد. افراد با فرهنگ هرگز عملکرد این و آن را معیار قضاوت درباره واقعیت‌ها قرار نمی‌دهند و اینطور نیست که اگر همین فردا مسئولان جمهوری اسلامی ایران دست از حمایت مردم فلسطین بردارند، آنها نظرشان را درباره اسرائیل تغییر بدهند و برای مخالفت با مسئولین جمهوری اسلامی، جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کنند. این، یعنی برخورداری از «فرهنگ مخالفت». یعنی می‌توان با حکمرانان مخالف بود ولی درباره واقعیت‌ها منصفانه قضاوت کرد. جامعه ما باید به این مرحله از فرهنگ برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید