بیانیه دفتر نتانیاهو درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

کدخبر: ۶۰۵۴۷۴
اقتصاد نیوز: روزنامه هاآرتص به نقل از دفتر نخست‌وزیر اسرائیل گزارش داد: «اسرائیل هیچ‌گونه کمک بشردوستانه به نوار غزه ارائه نخواهد کرد و از هرگونه کمک سایر کشورها که بدون نظارت باشد، جلوگیری خواهد کرد.»
بیانیه دفتر نتانیاهو درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل ازایسنا،‌ دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو هیچ‌گونه کمک بشردوستانه به نوار غزه ارسال نخواهد کرد.

این در حالی است که اولین کاروان کامیون‌های بارگیری شده با کمک‌های انسان دوستانه روز گذشته پس از اینکه طرف صهیونیست اجازه ورود از سمت مصر به نوار غزه را داد، وارد این منطقه شد.

سلامه معروف، مدیر دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه گفت: ۳۴ کامیون حامل کمک‌ها که تاکنون وارد نوار غزه شده، بسیار کمتر از نیاز ساکنان غزه است زیرا قبلا روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون شامل مایحتاج مختلف وارد غزه می‌شد.

وی افزود که این کاروان و ده‌ها مشابه آن به‌ لحاظ کمی و کیفی پاسخگوی نیازهای کنونی غزه نخواهد بود، به‌ویژه با توجه به عدم ورود سوخت که یک اولویت و رکن اصلی فعالیت همه بخش‌های خدماتی است در حالیکه در برخی مناطق کاملا سوختی وجود ندارد یا کاهش یافته است.

وی خواستار بازگشایی دائمی گذرگاه رفح و افتتاح یک کریدور امن برای ورود مایحتاج اولیه شد و این امر را یک ضرورت بسیار فوری برای نجات وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه توصیف کرد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد طی جلسه‌ای در ۱۷ اکتبر جاری در تصویب پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی روسیه مبنی بر آتش‌بس بشردوستانه در غزه شکست خورد.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید