اعتراف رادیو اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه/ منتظر نیروهای آمریکایی هستیم

کدخبر: ۶۰۵۵۰۹
اقتصاد نیوز: رادیو اسرائیل اعلام کرد، منتظر نیروهای آمریکایی برای آغاز عملیات زمینی علیه غزه است.
اعتراف رادیو اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه/ منتظر نیروهای آمریکایی هستیم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، رادیواسرائیل ، این رژیم با درخواست تعویق حمله زمینی به غزه تا رسیدن نظامیان بیشتر آمریکایی موافقت کرده است.

این در حالی است که به گزارش الجزیره، «جاناتان کونریکوس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: اگر حماس اسیران را آزاد و بدون قید و شرط تسلیم شود، عملیات زمینی در غزه انجام نخواهد شد.

وی در گفت وگو با رادیو «ای بی سی» استرالیا مدعی شد: اگر حماس ۲۱۲ اسیر ما را آزاد کند و بدون قید و شرط تسلیم شود، جنگ تمام خواهد شد. اگر این کار را نکند، ما مجبور به ورود به غزه خواهیم شد تا کار را تمام کنیم.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی درباره علت تعویق حمله زمینی با وجود احتمالات درباره آن، توضیحی نداد و فقط ادعاهای خود علیه حماس را تکرار کرد.

وی درباره اینکه اولویت این رژیم آزادی اسیران آن است یا از بین بردن حماس، از پاسخ به سئوالات مجری شبکه استرالیایی طفره رفت.

موضع جدید صهیونیست‌ها در حالی مطرح می شود که هراس از رویارویی با مبارزان فلسطینی مانع اصلی اقدام آنها برای حمله زمینی است و تلاش روز گذشته نظامیان صهیونیست برای رخنه به غزه با واکنش سریع مقاومت روبرو شد.

از سوی دیگر «یدیعوت آحارانوت» فاش کرد که بحران بی اعتمادی میان «بنیامین نتانیاهو» فرماندهی ارتش و روابط بحرانی میان وی و گالانت وزیر جنگ اقدام مشترک را با مانع روبرو کرده است. اختلافات گسترده میان نتانیاهو با فرماندهان ارشد ارتش درباره ارزیابی، طراحی و تصمیمات وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید