بورل از درخواست دبیرکل سازمان ملل درباره غزه حمایت کرد

کدخبر: ۶۰۵۶۲۰
اقتصادنیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از درخواست گوترش برای توقف درگیری‌ها در غزه حمایت کرد.
بورل از درخواست دبیرکل سازمان ملل درباره غزه حمایت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در راستای برقراری «توقف بشردوستانه» تنش آفرینی های اشغالگران قدس در فلسطین اشغالی موضع گیری کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، در همین راستا، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط گفت که از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف درگیری ها به منظور اجازه دادن به ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم فلسطین در نوار غزه حمایت می کند.

کاخ‌سفید مدعی شد / کمک‌های ما روزانه به اسرائیل ارسال می‌شود

بر اساس اعلام رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: اکنون مهم‌ ترین موضوع این است که کمک‌ های بشردوستانه به غزه برسد.

این در حالیست که اعضای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، اسپانیا، هلند، ایرلند، اسلوونی و لوکزامبورگ نیز از این ایده حمایت کرده اند.

«مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند، گفت: نیاز حیاتی برای دریافت آب، دریافت غذا و رساندن تجهیزات پزشکی به غزه وجود دارد. میزان رنج انسانی (در غزه) بسیار زیاد است.

وزیر بهداشت فلسطین ساعاتی پیش اوضاع غزه را فاجعه‌بار عنوان و اعلام کرد که در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۷ بیمارستان از روند خدمت‌رسانی به بیماران و زخمیان فلسطینی خارج شده است.

وی در ادامه افزود: آن چه در غزه در حال روی‌دادن است، نسل‌کشی جمعی به همراه نبود نیازهای اساسی زندگی است. باید فورا برای توقف نسل‌کشی جمعی فلسطینیان در غزه مداخله شود.

وزیر بهداشت فلسطین با اشاره به تعداد اندک کامیون‌های حامل مواد غذایی و کمک که از طریق گذرگاه رفح وارد غزه می‌شوند گفت: ۲۰ دستگاه کامیون حامل کمک در برابر نیازهایی ضروری موجود در نوار غزه، چیزی به حساب نمی‌آید.

وی در ادامه افزود: نظام پزشکی در نوار غزه فروپاشیده است. ما خواستار مداخله فوری سازمان ملل متحد هستیم. ما خواهان گشایش یک گذرگاه انسانی در غزه برای انتقال زخمی‌ها به رام‌الله یا مصر هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید