این نهاد مجوز دسترسی به تصاویر دوربین‌های شهری را گرفت

کدخبر: ۶۰۵۸۱۰
اقتصادنیوز: فرماندهی انتظامی مجوز گرفت که به سامانه‌های نظارتی (کنترلی) و مراقبتی هوشمند معابر اصلی، میادین و بزرگراه‌ها در مراکز استان‌ها و کلانشهرها دسترسی داشته باشند.
این نهاد مجوز دسترسی به تصاویر دوربین‌های شهری را گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه، 2 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی (3) ماده 103 این لایحه را با 155 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

در بند الحاقی 3 این لایحه آمده است: کلیه معابر اصلی، میادین و بزرگراه ها در مراکز استان ها و کلانشهرها و همچنین جاده های اصلی و آزادراه ها که با نصب، نگهداری و به روزرسانی سامانه های نظارتی (کنترلی) و مراقبتی هوشمند توسط شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی تحت پوشش قرار می گیرد این سامانه ها و دسترسی آن به صورت برخط در اختیار فرماندهی انتظامی قرار گیرد.

هزینه اقدامات فوق درموارد ی که توسط شهرداری ها انجام می پذیرد از محل منابع جریمه های رانندگی سهم شهرداری ها تأمین می گردد.

همچنین با توجه به توضیح رئیس مجلس مبنی بر اینکه حکم بند الحاقی 4 در احکام دائمی برنامه در جزء 2 و جزء 5 ماده 46 کاملتر آمده این بند در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار نگرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید