استقرار 12 سامانه دفاع هوایی جدید آمریکا در خاورمیانه!

کدخبر: ۶۰۵۸۹۳
اقتصاد نیوز :یک منبع دفاعی آمریکایی به رسانه‌های عبری تاکید کرد، ارتش آمریکا در تلاش است تا حداقل ۱۲ سامانه دفاع هوایی را در چندین کشور خاورمیانه به عنوان بخشی از ترس واشنگتن از گسترش دامنه نبرد «طوفان الاقصی» و مشارکت سایر جبهه‌ها در این نبرد مستقر کند.
  استقرار 12 سامانه دفاع هوایی جدید آمریکا در خاورمیانه!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا ، این منبع دفاعی آمریکایی به رسانه‌های عبری گفت: ارتش آمریکا تلاش می‌کند تا حداقل ۱۲ سامانه دفاع هوایی را در چندین کشور خاورمیانه مستقر کند.

این منبع خاطرنشان کرد: این طرح قبل از ورود زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه خواهد بود.

هشدار سازمان ملل نسبت به اتمام سوخت در غزه ؛ فاجعه انسانی جدید در راه است!

در این رابطه رویترز به نقل از یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که ایالات متحده از گسترش جنگ می‌ترسد.

واشنگتن پست نیز فاش کرد که واشنگتن در واقع نگران احتمال تشدید تنش و از کنترل خارج شدن این نبرد همزمان با صحبت‌ها درباره عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی در غزه به رغم حمایت علنی از صهیونیست‌هاست.

در این بیانیه همچنین آمده است که کاخ سفید در حال آماده شدن برای تخلیه احتمالی صدها هزار شهروند آمریکایی از خاورمیانه است و مقامات آمریکایی به این روزنامه گفتند که این تخلیه «یکی از بدترین سناریوها تلقی می‌شود.»

پیشتر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گفته بود که دولت بایدن نگران است که ارتش اشغالگر هنوز آماده حمله زمینی به نوار غزه نیست.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که کشورش یک آتشبار سامانه موشکی تاد و موشک‌های پاتریوت اضافی را در خاورمیانه در سایه هر گونه تشدید تنش در منطقه مستقر خواهد کرد.

همچنین، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات دفاعی آمریکا نوشت که «ایالات متحده ممکن است ناو هواپیمابر دوم را در نزدیکی اراضی اشغالی مستقر کند.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید