حمایت از اسرائیل کار دست بایدن داد/ کاهش محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا در میان دموکراتها

کدخبر: ۶۰۶۲۲۷
نتایج روزانه نظرسنجی‌های انجام شده توسط موسسه گالوپ مشخص کرد که پس از حمله حماس به رژیم صهیونیستی در روز ۷ اکتبر و حمایت بی چون و چرای بایدن از اقدامات تل آویو، حمایت دموکرات‌ها از بایدن به شدت کاهش یافته است.
حمایت از اسرائیل کار دست بایدن داد/ کاهش محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا در میان دموکراتها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس آمار ارائه شده از سوی موسسه گالوپ، محبوبیت بایدن در میان آمریکایی‌های طرفدار حزب دموکرات در ایالات متحده در روز حمله حماس به (رژیم) اسرائیل ۸۵ درصد بود در حالی که در حال حاضر  و پس از حدود دو هفته، حمایت آنها از بایدن به ۷۵ درصد رسیده و این امر نشان‌دهنده این حقیقت است که همدردی هواداران حزب دموکرات در آمریکا با فلسطینی‌ها بیشتر از همدردی آنها با اسرائیلی‌ها بوده و همین موضوع باعث شده تا محبوبیت بایدن به دلیل حمایت بی‌دریغش از رژیم صهیونیستی، به شدت کاهش پیدا کند.

از سوی دیگر محبوبیت فعلی ۷۵ درصدی بایدن در میان دموکرات‌ها بسیار کمتر از میانگین محبوبیت ۸۶ درصدی وی در طول دوران ریاست جمهوری‌اش است و این موضوع نیز بر همدردی بیشتر طرفداران حزب دموکرات در آمریکا با مردم فلسطین دلالت می‌کند.

به نوشته گالوپ، بلافاصله پس از حمله حماس به اسرائیل، بایدن متعهد شد که ایالات متحده از تل آویو حمایت کند و متعاقباً در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) از این کشور دیدن کرد تا این پیام را تکرار کند اما بایدن با انتقاد برخی از اعضای حزب خود به دلیل همسویی بیش از حد با اسرائیل و کم‌کاری برای فلسطینی‌ها مواجه شده است.

برخی از قانونگذاران برجسته دموکرات و معترضان در سراسر ایالات متحده از بایدن خواسته‌اند تا برای کمک به میلیون‌ها فلسطینی که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، در بحبوحه جنگ میان اسرائیل و حماس اقدامات بیشتری انجام دهد.

170695366

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید