عربستان به آمریکا هشدار داد

کدخبر: ۶۰۶۳۵۱
اقتصادنیوز: ریاض در تماسی با واشنگتن هشدار داد که عملیات نظامی زمینی در نوار غزه می تواند "عواقب فاجعه بار" برای کل خاورمیانه به دنبال داشته باشد.
عربستان به آمریکا هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک رسانه امریکایی به نقل از منابع آگاه جمعه شب نوشت: ریاض در تماسی با واشنگتن هشدار داد که عملیات نظامی زمینی در نوار غزه می تواند "عواقب فاجعه بار" برای کل خاورمیانه به دنبال داشته باشد.

خبرگزاری اسپوتنیگ گزارش داد، به نوشته این نشریه، ریاض با مداخله نظامی اسرائیل در غزه مخالف است و این موضوع را طی تماس های اخیر به واشنگتن اعلام کرده است.

درخواست محرمانه و درگوشی آمریکا از اسرائیل

سناتور ریچارد بلومنتال که به عنوان بخشی از هیأت متشکل از قانونگزاران امریکایی به ریاض سفر کرده است، به نیویورک تایمز گفت: رهبران عربستان امیدوار هستند که بتوان از عملیات زمینی اسرائیل به دلایل حفظ ثبات و همچنین به دلیل تلفات جانی جلوگیری کرد.

وی افزود: طرف عربستانی همچنین هشدار داد که حمله اسرائیل به غزه یک رویداد "بسیار مضر" خواهد بود که پیامدهایی برای کل منطقه خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، در میان این گفتگوها، واشنگتن از اسرائیل خواسته است تا آغاز تهاجم خود به نوار غزه را به تعویق بیندازد.

به گفته منابع، این تقاضا به دلایل متعددی ارائه شده که می‌توان به زمان خریدن بیشتر برای مذاکره در مورد آزادی گروگان های صهیونیستی توسط جنبش حماس، ارسال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان غزه و اجرای دقیق‌تر طرح تهاجم زمینی رژیم تل آویو اشاره کرد.

نیویورک تایمز همچنین از ابراز تردید بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام تهاجم زمینی به غزه خبر داد.

یک گروه ۱۰ نفره از سناتورهای آمریکایی هفته گذشته به عربستان سفر کرد و با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که این روزنامه وی را "حاکم واقعی" پادشاهی خاورمیانه می‌داند، ملاقات کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید