رایزنی قطر و انگلیس درباره غزه/ نگرانی انگلستان از وضعیت سلامتی اتباع خود در منطقه

کدخبر: ۶۰۶۳۷۷
وزرای امورخارجه انگلیس و قطر در تماس تلفنی با یکدیگر؛ در خصوص توقف درگیری و تشدید تنش در غزه گفت‌وگو کردند.
رایزنی قطر و انگلیس درباره غزه/ نگرانی انگلستان از وضعیت سلامتی اتباع خود در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر  در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها برای توقف تجاوز به غزه تأکید کرد. جیمز کلورلی، وزیر امورخارجه انگلیس،  نیز گفت: اسرائیل حمله خود علیه حماس را گسترش داده و اولویت ما نجات جان اتباع انگلیسی در غزه و منطقه است.

آل ثانی ۲۸ مهرماه نیز در دیدار با کلوِرلی در دوحه تصریح کرد کشتار غیرنظامیان بی‌گناه وسیاست مجازات دسته‌جمعی [توسط اسرائیل] قابل قبول دانسته بود.

وزیر امورخارجه قطر همچنین بر گشایش گذرگاه‌های بشردوستانه در غزه تاکید و گفته است که سیاست مجازات دسته‌جمعی قابل قبول نخواهد بود.

مقاومت فلسطین هفتم اکتبر(۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این عملیات اقدام به «محاصره کامل» غزه و کشتار گسترده فلسطینی‌ها کرد. این قتل عام تاکنون موجب شهادت بیش از هفت هزار فلسطینی شده که بیش از سه هزار نفر آنها کودکان هستند.

این اقدامات در مقابل چشمان جهانیان انجام می‌شود و غربی‌ها تاکید کرده‌اند که به حمایت از صهیونیست‌ها ادامه خواهند داد.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

با این حال، رژیم صهیونیستی جمعه شب و بامداد شنبه حملات شدیدتری علیه فلسطینی‌ها انجام داد و برخی گزارش‌ها حاکی از آغاز حمله زمینی این رژیم به نوار غزه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید