شرط غیرقانونی مدیران یک استان برای صدور شناسنامه نوزادان!

کدخبر: ۶۰۶۷۱۷
اقتصادنیوز: مسئولان استان ایلام یکی از حقوق اولیه هر شهروند ایرانی را منوط به تکلیف غرس یک نهال کردند.
شرط غیرقانونی مدیران یک استان برای صدور شناسنامه نوزادان!

به گزارش اقتصادنیوز اگر چه اقدامات عام‌المنفعه‌ای چون غرس نهال یا کمک به اقشار فرودست فی‌حدنفسه اقدامی قابل تحسین است، اما مشروط کردن خدمات ذاتی حاکمیت ‌نسبه به شهروندان با هر هدف خیری، غیر قابل قبول وغیرقانونی است، به ویژه که این شروط نه توسط بخش‌های تقنینی که بر اساس تفاه‌نامه بخش‌های اجرایی ابلاغ شده باشد. اقدام مسئولان استان ایلام نیز در این بخش قابل بررسی است. خبرگزاری اصولگرای فارس در این باره نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: در تفاهم نامه مشترک بین اداره کل منابع طبیعی و اداره کل ثبت احوال آمده است چنانچه خانواده نسبت به کاشت نهال اقدام نکرده باشند، نمی‌توانند شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند.

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منبع طبیعی و آبخیزداری ایلام، گفت: برای ارتقا فرهنگ درختکاری می‌بایست به هر دلیل و مناسبت آئینی و ملی در کشور و استان درخت کاشته شود.

وی افرود: در مورد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و اخذ تفاهم نامه در خصوص هر ایلامی سه نهال بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در تفاهم نامه مشترک مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و اداره کل ثبت احوال آمده است اخذ شناسنامه هر نوزاد منوط به استعلام از اداره کل منابع طبیعی در خصوص کاشت نهال توسط خانواده فرد مذکور می باشد و چنانچه خانواده نسبت به کاشت نهال اقدام نکرده باشند نمی توانند شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند.

باید منتظر ماند ودید مقامات ملی در مواجهه با این اقدام چه تصمیمی خواهند گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید