اعلام هدف اصلی هند برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با روسیه!

کدخبر: ۶۰۶۹۳۴
اقتصادنیوز: وزیر امورخارجه هند خرید نفت از روسیه را به نفع کشورش ارزیابی کرد و گفت به رغم فشارهای غرب همچنان به این اقدام ادامه خواهد داد.
اعلام هدف اصلی هند برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با روسیه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سوبرهمانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند، در سخنانی درباره اولویت‌های سیاست خارجی کشور، از جمله موضع این کشور در قبال بحران جاری خاورمیانه، گفت که دهلی نو با وجود فشار‌های غرب تصمیم به ادامه خرید نفت از روسیه گرفت، و با این کار به نفع خود عمل کرد.

به گزارش آرتی، جایشانکار  همچنین در اظهارات خود بر اهمیت «حکمرانی خوب» و داشتن «موضع ثابت» در مورد موضوعات مبرمی مانند تروریسم تأکید کرد و گفت: «توجه زیادی به موضع قوی ما در حق خرید نفت از روسیه شد. اگر از این گزینه استفاده نمی‌کردیم، فکر کنید چه تفاوتی برای شما ایجاد می‌کرد، فکر کنید قیمت نفت شما چقدر بالاتر می‌رفت، فکر کنید تورم در این کشور چقدر بالا می‌رفت.»

این مقام ارشد هندی با بیان آنکه «یک دولت قوی برای مردمش می‌ایستد» تاکید کرد که «حکمرانی خوب در داخل لازم و قضاوت درست در خارج از کشور ضروری است. همان کشور‌های اروپایی که از ما می‌خواستند از روسیه نفت نخریم، خودشان از روسیه نفت می‌خریدند، هر کشوری به فکر رفاه مردم و منافع اقتصادی خود است.»

اظهارات سوبرهمانیام جایشانکار در حالی بیان می‌شود که تجارت بین روسیه و هند به بالاترین حد خود رسیده است، به طوری که گردش مالی کالا‌ها در ماه‌های ژانویه تا اوت از مجموع سال گذشته هم فراتر رفته است و بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی و صنعت هند، مجموع تجارت بین دو کشور در هشت ماهه نخست سال جاری به ۴۳.۸ میلیارد دلار رسیده است.

واردات نفت روسیه از هند در ماه سپتامبر سالانه ۸۰ درصد افزایش یافت و به طور میانگین به ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز رسید. واردات زغال سنگ کک‌سازی روسیه نیز در هشت ماهه اول سال جاری میلادی، ۲.۳ برابر در سال افزایش یافت و به ۴.۳ میلیون تن رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید