موشک‌باران کریمه توسط اوکراین!

کدخبر: ۶۰۷۰۶۱
اقتصاد نیوز :وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از حمله موشکی اوکراین به کریمه خبر داد.
موشک‌باران کریمه توسط اوکراین!

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ،در این بیانیه آمده است: کی‌یف بامداد امروز (سه‌شنبه) اقدام به حمله موشکی به شبه جزیره کریمه کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش اوکراین برای حمله موشکی توسط ۸ موشک کروز سایه به شبه‌جزیره کریمه انجام شد.

روسیه به 8 موشک کروز انگلیسی را منهدم کرد/ درگیری روسیه و اوکراین در کریمه بالا گرفت

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تمامی موشک‌های کروز طوفان سایه اوکراین بر فراز شبه‌جزیره کریمه رهگیری و سرنگون شده است.

بر اساس این بیانیه، همچنین ۳۹ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف از جمله خارکیف، لوهانسک، دونتسک و خرسون رهگیری و سرنگون شده‌اند.

در همین حال به نوشته رسانه‌های اوکراینی، ستاد کل ارتش اوکراین با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که طی یک حمله موشکی موفقیت‌آمیز، یک سامانه استراتژیک دفاع هوایی روسیه را در سواحل غربی کریمه هدف قرار داده و منهدم کرده است.

در این بیانیه آمده است: واحدهای موشکی ارتش اوکراین، یک انبار مهمات و تجهیزات نظامی، یک پایگاه فرماندهی، سه سامانه موشکی زمین به هوا و ۶ سامانه توپخانه ارتش روسیه را در مناطق مختلف از جمله در شبه‌‎جزیره کریمه هدف قرار دادند.

 رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید