ساخت بیمارستان صحرایی در مرز مصر با غزه

کدخبر: ۶۰۷۱۸۱
اقتصادنیوز :رسانه‌های مصری امروز (سه‌شنبه) ‌اعلام کردند که این کشور در حال ساخت یک بیمارستان صحرایی در نزدیکی مرز غزه است.
ساخت بیمارستان صحرایی در مرز مصر با غزه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه الاهرام مصر گزارش داد: اداره بهداشت استانی سینای شمالی با تمام توان در تلاش است تا برای فلسطینیان مجروحی که وارد مصر می‌شوند یک بیمارستان صحرایی بر پا کند.

 

فوری؛ نتانیاهو: جنگ در غزه وارد مرحله سوم شده است

این روزنامه مصری همچنین اعلام کرد که ساخت این بیمارستان در مراحل پایانی قرار دارد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اسامه الغندور، مقام محلی مصر در سینای شمالی گفت که به محض صدور مجوز ورود برای فلسطینیان از غزه، مراکز بهداشتی مصر آماده رسیدگی به وضعیت آن‌ها خواهند بود. قاهره همچنین مراکزی را برای اقامت همراهان این مجروحان ترتیب داده است.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز هم در بیست‌وپنجمین روز جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید نوار غزه ادامه داده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از آغاز مرحله سوم جنگ غزه سخن گفت.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که برای سربازان اشغالگری که در صدد نفوذ به نوار غزه هستند، کمین‌هایی ایجاد کرده و در چندین منطقه با آنها درگیر شده است. همچنین حملات موشکی و خمپاره‌ای جبهه مقاومت به شهرهای اشغالی و مواضع صهیونیست‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۸۵۲۵ نفر افزایش یافته که از این میان، ۳۵۴۲ تن کودک و ۲۱۸۷ تن زن هستند. همچنین ۲۱ هزار و ۵۴۳ تن مجروح شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید