استقرار ده‌ها تانک و خودروی زرهی مصر در گذرگاه رفح

کدخبر: ۶۰۷۲۸۸
اقتصاد نیوز :روزنامه تایمز اسرائیل اعلام کرد که مصر ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در نزدیکی گذرگاه مرزی رفح مستقر کرده است.
 استقرار ده‌ها تانک و خودروی زرهی مصر در گذرگاه رفح

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه تایمز  اسرائیل اعلام کرد که مصر ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در نزدیکی گذرگاه مرزی رفح مستقر کرده است. استقرار تجهیزات سنگین در نزدیکی این گذرگاه به این دلیل است که مصر نگران ورود ده‌ها هزار آواره به خاطر جنگ غزه است.

 

این روزنامه نوشت، مصر براساس معاهده صلحی که در سال ۱۹۷۹ با رژیم صهیونیستی امضا کرده است تنها اجازه استقرار تعداد مشخصی از نیروهایش را در شبه جزیره سینا دارد هرچند که این رژیم قبلا با استقرار نیروهای بیشتری برای مبارزه با تروریسم در این منطقه موافقت کرد.

انفجار مهیب در شهر ایلات اسرائیل + فیلم

گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی بین مصر و نوار غزه است و از آغاز جنگ در هفتم اکتبر فعالیت این گذرگاه برای تردد مسافران متوقف شد و تنها برخی کامیون‌ها برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه وارد آن می‌شوند.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات این رژیم به وجود طرحی اطلاعاتی برای اسکان ۲.۳ میلیون تن از ساکنان غزه در شبه جزیره سینای مصر اذعان کرده‌اند.

هفتم اکتبر، حماس یک حمله موشکی غیرمنتظره در مقیاس وسیع به اراضی اشغالی از نوار غزه انجام داد. در پاسخ، رژیم صهیونیستی حملات تلافی‌جویانه‌ای را آغاز کرد و نوار غزه را که محل زندگی بیش از ۲ میلیون نفر است، تحت محاصره شدید قرار داد. از آن زمان تنها تعداد اندکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه توانستند وارد این منطقه شوند و بمباران‌ها ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) برای بیست و ششمین روز متوالی به بمباران نوار غزه ادامه داد. نوار غزه در معرض حملات گسترده زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد که منجر به تخریب گسترده شده است، زیرا جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از موشک‌هایی با قدرت تخریب بسیار زیاد استفاده می‌کنند. در این حملات تاکنون بیش از ۸۵۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید