اسرائیل نگران از سخنرانی جمعه سید حسن نصرالله!

کدخبر: ۶۰۷۳۰۴
اقتصاد نیوز :درحالی هشتاد درصد از اسرائیلی هامنتظر سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هستند که آنها مواضع و صحبت های سید مقاومت را بیش از سران خود باور دارند.
 اسرائیل نگران از سخنرانی جمعه سید حسن نصرالله!

به گزارش  اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه رای الیوم در گزارشی تحلیلی با اشاره به تشدید تحولات جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی آورده است: تنش تشدید می‌شود و رژیم صهیونیستی منتظر سخنرانی روز جمعه سید مقاومت است. هشتاد درصد از "اسرائیلی‌ها" به سید حسن نصرالله اعتماد دارند. امکان جنگ منطقه ای وجود دارد. سه هزار موشک در روز عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد.

دردسر بزرگ نتانیاهو در بحبوحه حمله به غزه

این رسانه می‌نویسد: جنگ در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان هر لحظه شاهد تشدید خطرناکی است. حزب الله روزانه مواضع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک‌های ضدتانک هدف قرار می‌دهد و در مقابل رزیم اسرائیل هم مناطقی که موشک از آن شلیک می‌شود را زیر آتش توپخانه قرار می‌دهد.

به نوشته رای الیوم، رژیم اسرائیل همه شهرک‌هایی که در پنج کیلومتری مرز لبنان قرار دارند را تخلیه و به هتل‌های امن تر منتقل می‌کند. رسانه های صهیونیستی آمار نهایی تخلیه شدگان را اعلام نکرده‌اند. علاوه بر آن، تقویت نیرو و تجهیزات از سوی رژیم اسرائیل در جبهه شمالی نمایانگر این است که تل آویو همه احتمالات را در نظر گرفته است که امکان درگیری تمام عیار با حزب الله وجود دارد.

رای الیوم ادامه داد: «یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه جنگ این رژیم طرح غافلگیری حزب الله با حمله برق آسا را مطرح کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با آن مخالفت کرده است زیرا گویا او به حرفهای مشاور جدیدش ژنرال «اسحاق بریک» قانع شده است که ارتش آماده اجرای جنگ نیست و عمق سرزمین های اشغالی هم تحمل سه هزار موشک در روز از سوی حزب الله را ندارد.

این رسانه می‌نویسد: "اسرائیلی ها" به شدت منتظر سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در روز جمعه جاری هستند؛ به ویژه که هشتاد درصد از "اسرائیلی" به حرفهای سید مقاومت اعتماد دارند و فقط بیست درصد باقیمانده حرف‌های سران خود را باور دارند و از این می‌توان برداشت کرد که سید حسن نصرالله حرف نهایی را به "اسرائیلی‌ها" و نیز فلسطینان و جهان عرب و اسلام خواهد زد.

به نوشته رای الیوم، «ژنرال بریک» به نتانیاهو توصیه کرده است که در عملیات گسترده زمینی تعجیل نکند زیرا مبارزان فلسطینی برای آنها دام گذاشته اند. وی گفت: من به نتانیاهو توصیه کردم که در ورود زمینی دست نگه دارد زیرا ارتش آماده نیست. آنها فهمیده اند که ما می‌خواهیم حمله کنیم و بمب و کمربند انفجاری و مین و دام و گلوله‌های ضدتانک در محورهای مختلف آماده کرده‌اند. اگر ارتش اسرائیل وارد غزه شود، نیروهای ما تلفات زیادی خواهند داد و به شدت فرسوده خواهند شد.

بریک گفت: حتی پس از ورود نیروها، ماموریت اصلی یعنی نابودی حماس و جهاد اسلامی در داخل تونل‌ها زمان زیادی به درازا خواهد انجامید. همزمان ما درگیری شدیدی با دشمن خواهیم داشت و نیروهای زیادی از ارتش اسرائیل در داخل صحرای غزه در معرض تیراندازی شدید برای چندین ماه قرار خواهند داشت.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد: مشکلات خطرناکی در امور امدادی، رساندن آب و غذا و سوخت و تخلیه مجروحان و خدمات لجستیک خواهیم داشت. حتی پس از مدت طولانی، ارتش اسرائیل موفق به نابودی افراد مسلح (مقاومت فلسطین) نخواهد شد و با تلفات زیاد خارج خواهد شد و ماموریت کامل نخواهد شد و این پیروزی بزرگی برای حماس خواهد بود. از سویی ورود ارتش اسرائیل به جنگ گسترده زمینی منجر به جنگ منطقه ای می‌شود و راهکار تداوم حملات هوایی است.

این ژنرال صهیونیست گفت: آنها باید برای ماه‌ها تحت محاصره باشند و ما نیاز داریم که سوخت و آب و غذایی به آنها نرسد و با تمام توان آنها را ضعیف کنیم و در این ماه‌ها نیروی زمینی اسرائیل خود را مهیای جنگ کند. ارتش نیاز به آمادگی آموزشی دارد و هر آنکه می گوید همه چیز بر وفق مراد است واقعیت را نمی‌گوید.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید