تازه‌ترین آمار جانباختگان رسانه در جنگ غزه

کدخبر: ۶۰۷۳۵۷
اقتصاد نیوز :انجمن روزنامه‌نگاران فلسطین اعلام کرد که تعداد خبرنگاران و اصحاب رسانه که در پی حملات اسرائیل از هفتم اکتبر تا به امروز به شهادت رسیده‌اند، به ۳۸ تن رسیده است.
تازه‌ترین آمار جانباختگان رسانه در جنگ غزه

به گزارشاقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، انجمن روزنامه‌نگاران فلسطین با انتشار بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد، ۲۵ خبرنگار فلسطینی و ۱۳ تن از اصحاب رسانه در نتیجه بمباران ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، به شهادت رسیده‌اند.

افزایش شمار شهدای غزه/ ادامه استفاده از بمبهای فسفری توسط اسرائیل

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است، منازل دست‌کم ۳۵ خبرنگار نیز هدف قرار گرفته و ده‌ها تن از اعضای خانواده‌های آنها از جمله خانواده وائل الدحدوح، خبرنگار شبکه الجزیره به شهادت رسیدند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این اقدامات شنیع در راستای تداوم سیاست هدفمند برای هدف قرار دادن خبرنگاران فلسطینی توسط ارتش رژیم اشغالگر انجام می‌شود که از سال ۲۰۰۰ تا هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ۵۵ خبرنگار را به شهادت رسانده‌ که از جمله آنها شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی در ماه مه ۲۰۲۲ است.

در بیانیه انجمن روزنامه‌نگاران فلسطین همچنین آمده است، اشغالگران تمامی وسایل ارتباطی از جمله اینترنت، تلفن و موبایل را قطع کرده بودند و همچنان این ارتباطات محدود است و این مسأله امکان سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید