آژیر خطر در اسرائیل/ حمله موشکی حزب الله به شهرک‌های اسرائیلی در مرز لبنان

کدخبر: ۶۰۷۵۴۹
اقتصادنیوز: رادیو اسرائیل خبر داد که 20 خمپاره و سه موشک ضدتانک از جنوب لبنان به سمت منطقه مرزی در «الجلیل» شلیک شده است.
آژیر خطر در اسرائیل/ حمله موشکی حزب الله به شهرک‌های اسرائیلی در مرز لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، در پی حملات موشکی و خمپاره‌ای از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی در مرزهای این کشور، آژیرهای خطر در این شهرک‌ها به صدا درآمده است.

رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که در جریان این حملات، به صورت همزمان، شش مقر نظامی صهیونیستها نیز در مرزهای لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

حزب الله دست به کار شد/ حمله موشکی به ارتش اسرائیل از جبهه لبنان

رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان اسرائیلی در مرزهای لبنان خواست که وارد پناهگاهها شوند.

رادیو ارتش اسرائیل هم خبر داد که طی چند دقیقه، ۲۰ خمپاره و سه موشک ضد تانک از جنوب لبنان به سمت منطقه مرزی در «الجلیل» شلیک شده است.

جنبش حزب الله لبنان هم سه‌شنبه هفته جاری خبر داد که از هشتم اکتبر تا کنون، ۱۰۵ حمله علیه سیستمهای جاسوسی، ارتباطی و راداری دشمن صهیونیستی انجام داده است.

حزب الله تأکید کرد که در جریان عملیات در مرزهای جنوبی این کشور، ۱۲۰ نظامی صهیونیست، کشته و زخمی شده، ۹ تانک منهدم و یک پهپاد سرنگون شده است.

چند روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، نیروهای حزب الله حملات راکتی و توپخانه‌ای خود را به شهرها و شهرکهای اسرائیلی آغاز کردند. این حملات در حال حاضر، در حال گسترش است و حزب الله از موشکهای با بُرد بالاتر استفاده می‌کند.

«داگلاس مک‌گرگور» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و تحلیلگر امور نظامی «میلیتری تی‌وی» نیز گفت: «اگر اسرائیلی‌ها  به غزه حمله کنند، این جنگ به دو جبهه تبدیل می‌شود و حزب الله ۱۰۰۰۰۰  تیر موشک به سمت اسرائیل پرتاب خواهد کرد. آنوقت شما با بازیگران دیگری مواجه می‌شویدسوریه، ترکیه، ایران و البته روسیه. روسیه نیز به تماشای حمله به ایران نخواهد نشست.»  

«تال لیو رام» از تحلیلگران برجسته نظامی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که نیروهای ارتش این رژیم به شدت از هر گونه عملیات زمینی در غزه واهمه دارند.

روزنامه «معاریو» به نقل از رام گزارش داد، ارتش صهیونیستی در جریان جنگ سال ۲۰۱۴، خلأهای امنیتی خود را نادیده گرفت و فقط مشغول مسائلی شد که از آن تحت عنوان دستاورد یاد می‌کرد، ولی این دستاوردها به یک سطح راهبردی کارآمد در بلندمدت نمی‌رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید