مخالفت این مقام آمریکایی با آتش‌بس در غزه

کدخبر: ۶۰۷۶۰۵
رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا با آتش‌بس در غزه مخالفت و تاکید کرد که اسرائیل نیازی به آتش‌بس ندارد.
مخالفت این مقام آمریکایی با آتش‌بس در غزه

به گزارش اقتصاد نیوز  به نقل از ایرنا، مایک جانسون اظهار کرد: شنیده‌ام که دموکرات‌ها از لزوم آتش‌بس سخن گفته‌اند. بگذارید به صراحت بگویم. پیش از هفتم اکتبر آتش‌بس وجود داشت اما حماس آن را شکست.

وی افزود: اسرائیل به آتش‌بس نیاز ندارد بلکه به متحدانی نیاز دارد که دست از سیاست برداشته و هم اکنون از آن حمایت کنند. این کاری است که در حال انجام آن هستیم.

این در حالی است که سایر مقام‌های آمریکایی نیز با آتش‌بس در غزه مخالفت کرده و بجای آن خواستار «وقفه» شده‌اند.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در پاسخ به سوال معترضی که در یک مراسم انتخاباتی در مینه‌سوتا سخنرانی او را قطع کرد، خواستار آتش بس در غزه شد، گفت: فکر می‌کنم ما به یک وقفه نیاز داریم. وی در پاسخ به این سوال که منظور از وقفه چیست، گفت: به این معنی که برای خارج کردن زندانیان در غزه زمان بیشتری بدست آوریم. منظور از وقفه زمان دادن است. این معترض که خود را جسیکا روزنبرگ یک خاخام آمریکایی معرفی کرد، گفت که بایدن باید خواستار آتش بس شود.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون نیز در یک نشست خبری گفت: ما از آتش‌بس که به حماس زمان کافی برای تجدید قوا می‌دهد، حمایت نمی‌کنیم. این امر شهروندان اسرائیلی و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهد. وی افزود که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا «از توقف موقت بشردوستانه درگیری‌ها حمایت می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید