افشای ماموریت پهپادهای آمریکا در آسمان غزه!

کدخبر: ۶۰۷۶۵۹
اقتصاد نیوز :آمریکا پهپادهای خود را بر فراز نوار غزه به پرواز درآورده تا موقعیت افرادی را که حماس در حمله هفتم اکتبر به اسارت گرفت، شناسایی کنند.
افشای ماموریت پهپادهای آمریکا در آسمان غزه!

به گزارش اقتصاد نیوزبه نقل ازایسنا، آمریکا سعی دارد با اجرای پروازهای شناسایی بر فراز نوار غزه، به یافتن موقعیت گروگان‌ها کمک کند.

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که این پروازها از بیش از یک هفته پیش آغاز شده است.

مقامات آمریکایی گفتند که ۱۰ تن از شهروندان آمریکا که در سرزمین‌های اشغالی حضور داشتند و حالا اثری از آنها برجای نیست، ممکن است در میان بیش از ۲۰۰ اسیری باشند که حماس در حمله به سرزمین‌های اشغالی در ۱۵ مهر با خود به غزه آورد.

پیش‌تر نیز یک مقام ارشد پنتاگون اعتراف کرد که کماندوهای ارتش آمریکا در سرزمین‌های اشغالی مستقر بوده و در یافتن بیش از ۲۰۰ تن که در عملیات طوفان الاقصی توسط حماس به اسارت گرفته شدند، کمک می‌کنند.

کریستوفر مایر، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که آمریکا در بعضی امور «به‌شکل فعالانه به اسرائیل» کمک می‌کند؛ از جمله در یافتن اسرای جنگی که گروگان‌های آمریکایی هم در میان آن‌ها هستند.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

ارتش اسرائیل مدت‌هاست که از حمله زمینی به غزه سخن می‌گوید، اما تونل‌های گسترده نیروهای مقاومت در زیر این شهر، کار را برای نظامیان صهیونیست مشکل کرده است.

پیش‌تر نیز کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در نیویورک که به تازگی از سمت خود استعفا کرده، گفت که آمریکا در جنگ غزه حامی رژیم صهیونیستی است و از این رو حق ندارد در روند میانجیگری بین طرفین این جنگ دخالتی کند.

«کرگ موخیبر»، مدیر دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در نیویورک که در هفته جاری و در واکنش به ناکامی این نهاد در رسیدگی مناسب به جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی از مقام خود کناره‌گیری کرد، در نامه‌ای به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: بخشی از مشکل این است که در سالیان گذشته آمریکا و اروپا در مناقشات میانجیگری کردند؛ اما باید اذعان کنیم که ایالات متحده خود یکی از طرفین جنگ غزه بوده و از اسرائیل حمایت می‌کند.

این مقام مستعفی همچنین اعلام کرد که آمریکا علاوه بر ارائه کمک‌های نظامی چند میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، در زمینه اطلاعات نظامی هم به این رژیم کمک می‌کند.

او ادامه داد: این حمایت همچنین پوشش دیپلماتیک را هم شامل می‌شود، از جمله اینکه آمریکا در شورای امنیت اجازه اتخاذ هیچ تصمیمی را برای پاسخگو کردن اسرائیل، نمی‌دهد؛ بنابراین طرح این مسئله که آنها می‌توانند نقشی (در میانجی‌گری) داشته باشند، تنها یک توهم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید