سخنرانی دبیرکل حزب‌الله

نصرالله: عملیات الاقصی کاملا فلسطینی بوده است/هدف اصلی توقف حمله به غزه است+ فیلم

کدخبر: ۶۰۷۶۸۴
اقتصادنیوز: سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان امروز جمعه راس ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت بیروت 4:30 عصر به وقت تهران در مراسم بزرگداشت شهدای «راه قدس» که در دفاع از غزه و ملت فلسطین و مقدسات جهان اسلام به شهادت رسیده اند، سخنرانی خود را اغاز کرد.
نصرالله: عملیات الاقصی کاملا فلسطینی بوده است/هدف اصلی توقف حمله به غزه است+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود به خانواده شهیدان جنگ اخیر غزه تبریک گفت. او اعلام کرد: اگر بخواهیم نبردی کامل از نظر قانونی، انسانی، اخلاقی و دینی را بیابیم بهتر از نبرد با صهیونیست‌ها نمی یابیم.

اظهارات سیدحسن نصرالله درباره حمایت ایران از محور مقاومت + فیلم

او مهم‌ترین سلاح مقاومت را ایمان واعتقادات رزمندگان مقاومت معرفی کرد. سیدحسن نصرالله در ادامه از مردم فلسطین وغزه تشکر کرد و آنان را اسطوره نامید گفت: درود به ملت اسطوره‌ای فلسطین و ساکنان غزه که در جهان نظیر و مانندی ندارند. زبان از سخن درباره عظمت، پایداری و صبر مردم غزه و ساکنان کرانه باختری ناتوان است.

او همچنین تصریح کرد: هیچ نبردی  از لحاظ انسانی، اخلاقی و دینی همچون نبرد با صهیونیست‌ها کاملا مشروع نیست.

دبیرکل حزب الله در ادامه به تحلیل پیشینه حوادث غزه پرداخت. 

نصرالله در ادامه به عملیات الاقصی اشاره و تاکید کرد: عملیات الاقصی کاملا فلسطینی بوده است. این عملیات باعث افتخار مقاومت شد. با این حال بسیاری از گروه‌های مقاومت از ان آگاه نبودند و این گروه‌ها و ما نیز از این که از این عملیات آگاهی نداشتیم از این مساله هیچ گونه ناراحتی ودلخوری نداریم.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به حمایت‌های ایران از مقاومت در چهاردهه اخیر اشاره و تصریح کرد: نا کنون ایران هیچ گاه از هیچ کدام از گروه‌های مقاومت چیزی نخواسته است.

سید حسن نصرالله همچنین اعلام کرد: عملیات طوفان الاقصی بار دیگر نشان داد که اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است. اسرائیلی‌ها بیش از دیگران به این باور رسیدند که اسرائیل ضعیف‌تر از لانه عنکبوت است.عملیات طوفان الاقصی نتایجی راهبردی در پی خواهد داشت که اثراتی بر زمان حال و آینده رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

او به انتقاد از آمریکا نیز پرداخت و گفت: آمریکا بلافاصله به یاری رژیم اشغالگر شتافت تا دوباره سرپا شود. شتاب آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی ضعف و ناتوانی این رژیم را به اثبات رساند.اسرائیل تا این لحظه هم با وجود حمایت‌های آمریکا نتوانسته خود را پیدا کند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود به راهبرد هدف دشمن برای نابودی حماس اشاره وتصریح کرد: دشمن قبلا در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که هدفش نابودی حزب الله است که این هدف هرگز محقق نشد.دشمن صهیونیستی دوباره اشتباهات سال ۲۰۰۶ را تکرار می‌کند که اهدافی بسیار والا و دست نیافتنی برای خود تعیین کرده بود. اتفاقات غزه گویای حماقت اسرائیل است. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، حماقت و عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها را می‌رساند.از ساعات اولیه طوفان الاقصی مشخص بود که این دشمن سرگشته و فراری و گنگ است.به نظر می‌رسد دولت‌های اسرائیل از تاریخ نبرد با گروه‌های لبنانی و فلسطینی درس نگرفته است.از بزرگترین خطاهای اسرائیلی‌ها آن است که اهداف دست‌نیافتنی را مطرح می‌کنند.اتفاقات غزه نشان از حماقت و بلاهت و ناتوانی اسرائیل دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: در شرایطی که رژیم صهیونیستی محله‌هایی را به طور کامل در مقابل دیدگان جهانیان بمباران و تخریب می‌کند، دیگر هیچ حرمتی برای هیچ چیزی باقی نمی‌ماند.

با این حال دشمن صهیونیستی از حمله زمینی به غزه وحشت دارد، زیرا عاجر و ناتوان است و اقدامات محدودی هم که انجام داده، با مقابله شجاعانه و قهرمانانه مبارزان مقاومت مواجه شده است. وقتی یک مجاهد فلسطینی به راحتی می‌رود و بمب به تانک اسرائیلی می‌بندد، چگونه ارتش دشمن با چنین مجاهدی می‌تواند مقابله کند؟

دبیر کل حزب الله اهداف مقاومت در این ایام را در دو نکته خلاصه کرد نخست توقف حمله به غزه و دومین هدف پیروزی غزه است.

سید حسن نصرالله همچنین بیان کرد: «ما وارد این نبرد شده‌ایم. آنچه در جبهه ما در جریان است، مهم و تاثیرگذار است. رویدادها در جبهه لبنان، در تاریخ این رژیم بی‌سابقه بوده است. مقاومت لبنان وارد یک نبرد واقعی شده و تنها افرادی آن را درک می‌کنند که در مناطق مرزی حضور دارند. این نبرد یک نبرد متفاوت است. جبهه لبنان بخش بزرگی از نیروهایی را که برای حمله به غزه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، کاسته است. اگر موضع ما صرفا همبستگی و تظاهر کردن بود، اسرائیل خیالش از مرزهای شمالی راحت می‌بود و نیروهایش را به غزه می‌فرستاد».

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «بخش مهمی از نیروهای صهیونیست که به جبهه شمالی آمدند، تکاور بودند و نیمی از نیروهای دریایی اسرائیل در دریای مدیترانه در مجاورت ما و در مجاورت حیفا مستقر هستند. یک چهارم نیروی هوایی به مرزهای شمالی ارسال شده و حدود نیمی از قدرت پدافندی نیز در جهت لبنان مستقر است. ده‌ها هزار شهرک‌نشین نیز در زمان درگیری‌ها از خانه‌هایشان خارج شدند. عملیات‌ها در مرز، فرماندهان دشمن و همچنین آمریکایی‌ها را نگران و دستپاچه کرد».

سید حسن نصرالله افزود: «دشمن نگران است که این جبهه (اشاره به جبهه شمالی) اقدامات خود را تشدید کند و جنگ گسترده‌ای رخ دهد. این یک احتمال واقعی است و این می‌تواند رخ دهد. دشمن باید آن را در نظر داشته باشد. حضور در مرزها و اقدامات روزانه جلوی دشمن را می‌گیرد. عملیات‌های مقاومت در جنوب به دشمن می‌گوید بزرگترین حماقت تاریخت را مرتکب شده‌ای».

دبیرکل حزب‌الله گفت: «از روز اول به ما گفته شد که اگر جبهه‌ای در جنوب ایجاد کنید، هواگردهای آمریکا شما را خواهند زد.؛ اما این تهدیدات به هیچ وجه تغییری در موضع ما ایجاد نکرد. اقدام در این جبهه را آغاز کردیم. تشدید اقدامات و توسعه آن در این جبهه به دو مسئله اساسی بستگی دارد: اول روند تحولات در غزه و دوم رفتار دشمن صهیونیستی در قبال لبنان. به دشمن صهیونیستی درباره زیرپاگذاشتن حدومرزها و حمله به غیرنظامیان لبنانی هشدار می‌دهم. چنین اقداماتی باعث می‌شود معادله غیرنظامی در برابر غیرنظامی ایجاد شود. کاملا شفاف و در عین حال مبهم می‌گویم تمام احتمالات در جبهه لبنان امکان‌پذیر است و می‌تواند هر لحظه اقدامی صورت گیرد و همگی باید برای تمام احتمالات آماده باشیم».

سید حسن نصرالله خطاب به آمریکا هشدار داد: «ناوهای شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند و هیچگاه ما را نخواهد ترساند. من به شما می‌گویم برای ناوهایتان که با آن‌ها ما را تهدید می‌کنید هم تجهیزات آماده کرده‌ایم. کسانی که شما را در ابتدای دهه هشتاد شکست دادند، هنوز زنده هستند و البته فرزندان و ناودگانشان نیز با آن‌ها هستند. کسانی که خواهان جلوگیری از جنگ آمریکا هستند، باید تجاوزات به غزه را متوقف کنند. اگر جنگی در منطقه آغاز شود، نه ناوهایتان و نه جنگ هوایی به کارتان نخواهد آمد. در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای منافع و نظامیان شما قربانی خواهند بود و شما بازنده بزرگ این جنگ خواهید بود».

دبیرکل حزب‌الله همچنین خطاب به نیروهای مقاومت در منطقه اظهار داشت: «هنوز به زمان نیاز داریم؛ اما گام به گام پیروز می‌شویم و در سال ۲۰۰۶ و در غزه این طور پیروز شدیم و مقاومت غزه نیز این گونه دستاورد کسب کرد. امام خامنه‌ای در جنگ لبنان به ما گفت شما پیروز خواهید شد و پیروز شدیم. ایشان درباره غزه نیز به یقین گفتند که غزه پیروز خواهد شد و فلسطین پیروز خواهد بود. بله غزه پیروز خواهد شد و فلسطین پیروز خواهد بود و ما به‌زودی این را جشن خواهیم گرفت».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید