تماس تلفنی بورل با وزیر خارجه اسرائیل / ارسال یک پیام هشدارآمیز

کدخبر: ۶۰۷۷۲۱
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت که در گفت‌وگو با کوهن موضوع «حفاظت و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و بهبود دسترسی‌های بشردوستانه» را مورد تاکید قرار داده است.
تماس تلفنی بورل با وزیر خارجه اسرائیل / ارسال یک پیام هشدارآمیز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هم زمان با تشدید کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با «الی‌ کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه هشدار داد.

جوسپ بورل روز جمعه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت که در گفت‌وگو با کوهن موضوع «حفاظت و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و بهبود دسترسی‌های بشردوستانه» را مورد تاکید قرار داده است.

واکنش پنتاگون به خبر پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز غزه

وی با اشاره به موضع کاخ سفید درباره آنچه «وقفه‌های بشردوستانه» در جنگ غزه نامیده می‌شود، افزود: این طرح برای اطمینان از ارسال ایمن کمک های بشردوستانه ضروری است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که این اتحادیه برای حمایت از تلاش‌ها در زمینه «ایجاد ثبات در غزه» آماده همکاری و به راه‌حل موسوم به ۲ دولت «به عنوان تنها گزینه مناسب برای دستیابی به صلح پایدار» متعهد است.

تماس بورل با طرح صهیونیستی درحالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی حملات علیه مردم غزه را شدت بخشیده و طبق گزارش‌ها تعداد شهدا در این منطقه به ۹ هزار و ۲۲۷ نفر رسید که سه هزار و ۸۲۶ نفر از آنها کودک هستند.

بورل ۲ روز پیش به بمباران اردوگاه جبالیا در شمال غزه که بر اثر آن، ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند، واکنش تندی نشان داد و با انتشار بیانیه‌ای بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید کرد.

وی هشدار داد: «هر روز که می گذرد اوضاع بدتر و این امر (توقف درگیری‌ها) بیش از هر زمان دیگری ضروری می‌شود.» بورل تصریح کرد: «امنیت و حفاظت از غیرنظامیان نه تنها یک الزام اخلاقی، بلکه یک الزام قانونی است.»

به گزارش ایرنا، تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی متوالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید