نگرانی سازمان ملل از گسترش بیماری در غزه/ نیاز فوری مردم به اعلام آتش‌بس در منطقه

کدخبر: ۶۰۷۷۶۳
نهادهای وابسته به سازمان ملل خواستار توقف جنگ در نوار غزه شدند.
نگرانی سازمان ملل از گسترش بیماری در غزه/ نیاز فوری مردم به اعلام آتش‌بس در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  نهادهای وابسته به سازمان ملل در بیانیه مشترک با انتقاد از وضعیت انسانی در غزه، خواستار توقف جنگ در این باریکه شدند.

در این بیانیه آمده است: «بیش از نیمی از ساکنان غزه در شرایطی سخت و ناگوار در مراکز اسکان آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل بدون دسترسی به آب و غذای کافی اسکان داده شدند.» براساس بیانیه یاد شده، بمباران‌های اسرائیل موجب توقف خدمات بهداشتی و درمانی به مادران و نوزادان تازه به دنیا آمده شده است.

امضا کنندگان این بیانیه همچنین در پایان گفتند: «کمبود آب و غذا در غزه موجب گرسنگی و سو تغذیه و انتشار بیماری‌های واگیردار شده است. نیاز مبرم به اعلام آتش بس انسانی فوری در غزه برای کاهش رنج و مصیبت‌های ساکنان این منطقه وجود دارد.»

حملات اشغالگران اسرائیلی به غزه همچنان ادامه دارد. این حملات به طور عمده شامل حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه، گلوله‌باران ساحل استان مرکزی غزه توسط قایق‌های جنگی اسرائیلی، حمله توپخانه‌ای سنگین به شهر شیخ زائد در شمال نوار غزه، حمله توپخانه‌ای به اطراف میدان التعلیم و دانشگاه آزاد قدس و محوطه‌های مسجد جامع زائد و خیابان المنشیه در غرب غزه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید