وساطت آمریکا برای برقرای صلح بین روسیه و اوکراین

کدخبر: ۶۰۷۸۷۷
اقتصادنیوز: منابع مطلع به یک شبکه آمریکایی گفتند که سران کشور‌های اروپایی و آمریکایی با سران اوکراین در مورد مذاکرات صلح حرف می‌زنند.
وساطت آمریکا برای برقرای صلح بین روسیه و اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آنچه شبکه NBC به نقل از یک مقام ارشد فعلی و یک مقام ارشد سابق آمریکایی مطلع گزارش داده است، مقامات آمریکایی و اروپایی به آرامی با دولت اوکراین درباره اینکه مذاکرات صلح با روسیه برای پایان دادن به جنگ ممکن است آغاز شود، صحبت می‌کنند.

ناامیدی زلنسکی از متحدان غربی اوکراین/ جنگ فرسایشی به نفع مسکو است

این مقامات اعلام کردند که برخی از مذاکرات که مقامات آن را حساس توصیف کردند، ماه گذشته در جریان نشست نمایندگان بیش از ۵۰ کشور حامی اوکراین، از جمله اعضای ناتو موسوم به گروه تماس دفاعی اوکراین، انجام شد. مقامات مدعی شدند که این گفتگو‌ها نشان دهنده قدردانی از پویایی نظامی در اوکراین است.

حمایت وزیرخارجه ترامپ از سیاست بایدن در اوکراین: باید در کنار کی‌یف بایستیم!

به گزارش این شبکه، مقامات فاش کردند که این گفتگو‌ها در بحبوحه نگرانی مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر به بن بست رسیدن جنگ و توانایی ادامه کمک رسانی به اوکراین آغاز شد. منابع این شبکه گفتند که سران دولت آمریکا همچنین نگران تمام شدن ذخایر نظامی در اوکراین هستند، در حالی که روسیه ذخایر به ظاهر بی پایانی دارد.

این منابع مطلع گزارش دادند که در دولت آمریکا از عدم توجه عمومی به جنگ در اوکراین از زمان شروع جنگ در غزه ناراحتی وجود دارد. مقامات نگرانند که این تغییر می‌تواند تامین کمک‌های اضافی برای کی‌یف را دشوارتر کند. به ویژه، برخی از مقامات نظامی آمریکا شروع به استفاده از اصطلاح بن بست برای توصیف نبرد فعلی در اوکراین کرده اند.

هیچ یک از طرفین در میدان نبرد که برخی از مقامات آمریکایی آن را جنگی چند اینچی توصیف می‌کنند، پیشرفت چشمگیری ندارد. این مقامات همچنین به طور خصوصی گفتند که اوکراین احتمالا فقط تا پایان سال یا اندکی پس از آن فرصت دارد تا بحث‌های فوری درباره مذاکرات صلح آغاز شود. مقامات فاش کردند که مقامات آمریکایی نظرات خود را در مورد این جدول زمانی با متحدان اروپایی در میان گذاشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید