گزارش مهم آمریکا درباره مواجهه حماس با کمک‌های بشر دوستانه!

کدخبر: ۶۰۷۸۹۶
اقتصادنیوز: فرستاده ویژه آمریکا در مسائل بشردوستانه خاورمیانه گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از سوی حماس مصادره یا [از ورود آن] ممانعت می‌شود، وجود ندارد.
گزارش مهم آمریکا درباره مواجهه حماس با کمک‌های بشر دوستانه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیوید ساترفیلد در گفت‌وگو با خبرنگاران در امان پایتخت اردن اظهار داشت: در بحبوحه کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت، از زمانی که کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه عبور از گذرگاه رفح [بین نوار غزه و مصر] را در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) از سر گرفتند، هیچ یک از کسانی که کمک‌ها را در غزه توزیع می‌کردند، از تغییر مسیر آن‌ها خبر ندادند.

وی تصریح کرد: مسئولان توزیع کمک‌ها، گزارشی از «مصادره یا ممنوعیت [ورود] کالاها توسط حماس در این دوره ۱۰ تا ۱۲ روزه ارسال کمک، به ما نداده‌اند».

ساترفیلد گفت که بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر به جنوب نوار غزه منتقل شده‌اند درحالیکه هنوز بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در شمال این منطقه هستند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۲۳ مهر، دیوید ساترفیلد سفیر سابق این کشور را به عنوان نماینده ویژه واشنگتن در مسائل بشردوستانه خاورمیانه منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شده که رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که تهدید دیروز نخست وزیر رژیم اسراییل علیه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بلافاصله بعد از پایان سخنرانی وی، حماقتی سیاسی از سوی «بنیامین نتانیاهو» بود به طوری که اعضای دفتر او، یکدیگر را در این باره متهم می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید