تجمع حامیان مقتدی‌صدر در اعتراض به سفر بلینکن به بغداد + فیلم

کدخبر: ۶۰۸۱۵۸
معترضان عراقی با تجمع در میدان التحریر در مرکز بغداد، آنتونی بلینکن را بدرقه کرده و سفر وی به کشورشان را محکوم کردند.
تجمع حامیان مقتدی‌صدر در اعتراض به سفر بلینکن به بغداد + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، همزمان با سفر بلینکن به بغداد، سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای خواستار تجمع فوری ساکنان بغداد در میدان التحریر شد تا سفر وزیر خارجه آمریکا به بغداد را محکوم کنند.

وی در این بیانیه از طرفداران خود و عراقی‌ها خواست تا هر چه سریع‌تر به میدان التحریر در مرکز بغداد بروند و پس از تجمع، تصاویر مقامات آمریکایی و رهبران تروریسم بین‌المللی و کسانی که از جنایت قتل عام مردم غزه توسط رژیم اسرائیل حمایت کرده‌اند را به آتش بکشند.

در این پیوند بسیاری از عراقی‌ها با تجمع در میدان التحریر بغداد تصاویر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را همراه با پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا لگد مال کردند و سپس آنها را به آتش کشیدند.

عراقی‌ها همچنین با سردادن شعارهایی سفر بلینکن به بغداد را محکوم کردند و خواستار خروج فوری نیروهای نظامی این کشور از عراق شدند.

همزمان با برگزاری این تظاهرات، نیروهای امنیتی عراق به طور موقت منطقه سبز و پل‌های السنک و الجمهوریه که به میدان التحریر منتهی می‌شود را بستند و به منظور حفاظت از تظاهر کنندگان تدابیر شدید امنیتی اعمال کردند.

در واکنش به سفر وزیر خارجه آمریکا به بغداد، مقاومت اسلامی اصحاب الکهف عراق نیز با صدور بیانیه‌ای این سفر را محکوم کرد و نوشت: سفارت شر آمریکا منبع تروریسم در منطقه است و اتاق تاریکی است که کل عملیات تروریستی در منطقه ما در آن برنامه ریزی و مدیریت می‌شود بنابراین باید بسته شود، ضمن آنکه باید آمریکایی‌ها از پایگاه‌های نظامی موجود اخراج شوند.

مقاومت اسلامی اصحاب الکهف عراق در بیانیه خود اضافه کرد که راه حل‌های مسالمت آمیز و دیپلماتیک شکست خورده است و چیزی جز راه حل نظامی برای ما باقی نمانده است، شب که می‌شود با لوله‌های تفنگ خود جاده‌ها را هدایت می‌کنیم و پایگاه‌های شما (نظامیان آمریکا) زیر آتش تیربار مقاومت قرار می‌گیرد. آمریکا برای ما کمترین معنایی ندارد.

شبکه رووادو عراق نیز با انتشار تصاویری از برگزاری تظاهرات عراقی‌ها در مخالفت با سفر بلینکن به بغداد با تعدادی از آنها گفت وگو کرد.

یکی از این شرکت کنندگان اظهار کرد که عراقی‌ها فلسطین را آزاد خواهند کرد و یکی دیگر از آنها تهدید به یورش به سفارت آمریکا در منطقه سبز ( الخضراء) بغداد کرد. همچنین یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات، گفت: آمریکایی‌ها را از کشور خود اخراج می‌کنیم و مقاومت اسلامی با پشتیبانی عراقی‌ها این کار را محقق می‌کند.

شرکت کننده دیگری نیز در گفت وگو با خبرنگار رووادو، افزود: ما مخالف حضور نظامیان ائتلاف در عراق هستیم زیرا این ائتلاف یک «اشغالگر» است.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا که کشورش با حمایت از جنایات رژیم کودک کش اسرائیل خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است در میان اعتراضات مردم و گروه‌های سیاسی عراق عصر یکشنبه در سفری چند ساعته به منظور دیدار و گفت وگو با محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور وارد بغداد شد.

وی پس از این دیدار در اظهاراتی از گروه‌های مقاومت عراق خواست که پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار ندهند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن پیام بسیار واضحی را برای کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده است که این کار را انجام ندهید.

وی تاکید کرد: ما خواهان هیچ گونه رویارویی با ایران نیستیم اما همه اقدامات را برای محافظت از نیروها و شهروندان خود انجام خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید