حمله به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل

کدخبر: ۶۰۸۱۶۹
منابع خبری از حمله پهپادی علیه مقر نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل خبر دادند.
حمله به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقاومت اسلامی عراق با یک فروند پهپاد مقر نظامیان آمریکایی در اطراف فرودگاه اربیل را هدف قرار دادند.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌ها از هدف قرار گرفتن دو پایگاه نظامیان آمریکایی در استان الانبار و بغداد پایتخت عراق خبر داده بودند. تاکنون جزئیات بیشتری از این حملات منتشر نشده است.

حملات اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در حالی انجام شد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق که در جریان سفری چند ساعته به بغداد انجام شد، از گروه‌های مقاومت عراق خواست که پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار ندهند.

وی در اظهاراتی گفت که واشنگتن پیام بسیار واضحی را برای کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده است که این کار را انجام ندهید.

پیشتر کتائب حزب الله عراق به شدت درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور هشدار داده بود. در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفت.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی، به آمریکا هشدار داد که از این پس حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق آغاز می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید