مخالفت اتحادیه اروپا با جابجایی اجباری جمعیت نوار غزه

کدخبر: ۶۰۸۳۰۵
اقتصاد نیوز: رئیس کمیسیون اروپا امروز دوشنبه اظهار کرد، با جابجایی اجباری جمعیت نوار غزه و و حضور نظامی دائم اسرائیل در این باریکه مخالف است.
 مخالفت اتحادیه اروپا با جابجایی اجباری جمعیت نوار غزه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل ازایسنا، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی در کنفرانس سال ۲۰۲۳ سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «اسرائیل نمی‌تواند در غزه حضور امنیتی بلند مدت داشته باشد. غزه یک بخش ضروری از کشور فلسطین در آینده است...بسیار مهم است که جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه اتفاق نیفتد.»

دوازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس کمیسیون اروپا همچنین ادعا کرد، جنبش حماس دیگر نمی‌تواند بر نوار غزه حکومت کند.

فون در لاین با «تروریست» خواندن حماس مدعی شد: «غزه  نمی‌تواند پناهگاه تروریست‌ها باشد. ما می‌دانیم بعد از جنگ‌های قبلی غزه چه اتفاقی افتاد. حماس فورا شروع به بازسازی زرادخانه خود و تدارک دیدن برای جنگ بعدی  کرد. چنین چیزی دیگر نباید اتفاق بیفتد. ایده‌های متفاوتی در این خصوص که چطور چنین چیزی را بتوانیم تضمین کنیم مورد بحث قرار می‌گیرد که شامل ایجاد یک نیروی صلحبان بین‌المللی با حکم سازمان ملل است. این شامل این موضوع است که سازمان حماس دیگر نمی‌تواند غزه را کنترل کرده و بر آن حاکم باشد.»

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سی و یکمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و همزمان درصدد نفوذ زمینی در آن هستند، اما با مقاومت قوی رزمندگان فلسطینی مواجه شده و تا بدین لحظه موفق به پیش بردن طرح خود نشده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید